Leeg

Ingenico lanceert chatbot die normale mensentaal spreekt


Ingenico Group lanceert een innovatieve chatbot die klanten in natuurlijk taalgebruik te woord staat. Dankzij de natural language processing (NLP) van IBM Watson begrijpt de chatbot van Ingenico de vragen die gebruikers stellen beter, wat die ook mogen zijn. De chatbot snapt specifieke nuances in taal en taalgebruik beter en kan goed omgaan met de natuurlijke variaties in de communicatie tussen individuen. Daardoor kan de chatbot snel en adequaat reageren op de specifieke wensen van de gebruikers, in een groot aantal talen. De nieuwe AI-component zorgt ervoor dat klanten in minder stappen hun bestelling kunnen afronden en dat helpt leveranciers de conversie te verhogen.

De chatbot is gerealiseerd in samenwerking met JoinedApp en maakt gebruik van Ingenico’s veilige betaal-API om het gebruiksgemak van een zakelijke berichtenapp te verbeteren. Klanten kunnen daardoor op een veilige en betrouwbare manier producten en diensten aankopen binnen de chatfunctie van de berichtenapp. Daarmee ontstaat een complete gebruikservaring op het chatplatform zonder de berichtenomgeving te verlaten. Dankzij de vermindering van het aantal stappen die consumenten moeten doorlopen om hun aankoop af te ronden, kunnen verkopers hun conversie vergroten.  

De chatbot is ideaal voor gebruik in de retail, horeca, reis- en vrijetijdsbranche. De bot kan 24 uur per dag zeven dagen per week actief zijn, waardoor bedrijven altijd kunnen communiceren met klanten en transacties kunnen afhandelen. Bovendien biedt de chatbot de mogelijkheid om waardevolle informatie te vergaren over de wensen en behoeften van consumenten . Daardoor kunnen bedrijven hun aanbod nog beter afstemmen op de veranderende behoeftes van klanten.


Lees Meer
Leeg