Leeg

De wereld verbeteren op het toilet


In Nederland is een schone wc de normaalste zaak van de wereld. Helaas is dit niet overal het geval. Zo'n 2,3 miljard mensen op aarde kunnen geen gebruik maken van een schoon en veilig toilet. Het Koninklijk Instituut voor de Tropen neemt haar toiletrollen af bij The Good Roll, een sociale onderneming die zich het lot aantrekt van deze minder gefortuneerde mensen. Afgelopen week kwam een delegatie van The Good Roll langs met een speciale cheque.

 
 
KIT Manager Finance & Operations Louis van den Berghe,
Manager Food & Beverage KIT Hospitality Alexander Daarnhouwer, Commercieel Directeur KIT Hospitality
Ineke Noordhoek en KIT Teamleader Facilities & Security Bert Boer tonen trots de Impact-Cheque waarop
staat wat het KIT via The Good Roll in twee maanden tijd aan duurzame doelen heeft bereikt.


Veilig
Toiletpapier gaat er bij een grote organisatie in enorme hoeveelheden doorheen. Het loont dus de moeite om na te denken waar je je rollen afneemt. The Good Roll levert wc-rollen van honderd procent gerecycled papier, zonder chloor en kleur- en geurstoffen. Het duurzaam gebruik van gerecycled toiletpapier leidt tot reductie van bomenkap, waterverbruik en uitstoot van CO2. Maar The Good Roll doet nog meer: het investeert samen met de partners van Simavi vijftig procent van de nettowinst in de bouw van veilige en schone toiletten in Oost-Afrika. Want wie niet beschikt over een toilet moet in onhygiënische omstandigheden zijn behoefte doen; in de bosjes, achter hutjes of muurtjes, of boven open water. Dit is bovendien voor veel meisjes en vrouwen onveilig.

33 bomen, 4 wc’s en 200 mensen
The Good Roll reikte afgelopen donderdag een speciale Impact-Cheque met het behaalde resultaat uit aan KIT. Niet geheel toevallig, want dinsdag 19 november is het Wereld Toilet Dag. Op deze dag wordt er aandacht gevraagd voor de wereldwijde toilet crisis. Toegang tot schoon water en goede sanitaire voorzieningen voor iedereen in 2030 is één van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de VN. Commercieel directeur KIT Hospitality Ineke Noordhoek toont zich tevreden. 'We werken nog maar net twee maanden met The Good Roll en hebben nu al 33 bomen gered, 4 wc’s gebouwd en 200 mensen geholpen, zoals de Impact-Cheque vermeldt.'

Missie
De visie van The Good Roll sluit naadloos aan op die van KIT. 'Hun doelen liggen volledig in het verlengde van wat wij doen', stelt KIT Manager Finance & Operations Louis van den Berghe. 'We onderschrijven zowel het ecologische als sociale belang van hun missie. Schone en veilige toiletten zijn onontbeerlijk voor de volksgezondheid, een aspect waar wij ons als KIT dagelijks mee bezig houden. We hebben daarom gekozen voor deze rollen. Het papier is van prima kwaliteit en helemaal niet duurder dan 'gewoon' toiletpapier.


Lees Meer

meer nieuws

Leeg