Leeg

Royal FloraHolland introduceert WhatsApp na succesvolle pilot


Royal FloraHolland zet na een succesvolle pilot WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten. Hiermee is Royal FloraHolland een van de eerste b2b-partijen die WhatsApp toevoegt aan haar zakelijke dienstverlening.

Kwekers en kopers kunnen het Contact Center van Royal Floraholland ‘appen’ waar en wanneer het hen uitkomt. Vanaf de tuin, uit de kas, vanaf de vloer, vanachter het bureau. Van maandag tot en met donderdag van 05.30 tot 17.00 uur en op vrijdag tussen 5.30 en 16.00 uur beantwoordt het Contact Center alle appjes van klanten. Waar Royal FloraHolland gedurende de WhatsApp pilot via een 06-nummer bereikbaar was, appen klanten nu naar het bekende klantenservicenummer 088 78989898.

WhatsApp is niet meer weg te denken van de mobiele telefoon. Bijna iedereen is gewend om via WhatsApp te communiceren en dat maakt het gebruik erg laagdrempelig. Uit de pilot blijkt dat kwekers en kopers graag vragen willen stellen aan de bloemenveiling via dit eenvoudige medium. Niet hoeven wachten, direct antwoord krijgen én het persoonlijke karakter van WhatsApp zijn de belangrijkste voordelen. Het contact is bovendien zeer laagdrempelig, persoonlijk en eenvoudiger. De mogelijkheid om bij de vraag een foto of video mee te sturen, helpt om snel antwoord te krijgen. Kwekers en kopers vinden het een goed initiatief van Royal FloraHolland: de coöperatie geeft hiermee gehoor aan de oproep van klanten om te zorgen voor een betere bereikbaarheid.


Lees Meer
Leeg