Leeg

Claranet introduceert WorkSmart365


Claranet introduceert WorkSmart365 als de eerste echte hybride online werkplek. Deze nieuwe dienst geeft gebruikers alle vrijheid om online te werken waar en wanneer ze willen. Het bijzondere aan deze dienst is dat de gebruikte applicaties niet persé als SaaS aangeboden hoeven te zijn door de leverancier. Ook oudere legacy-applicaties die nog niet vanuit de cloud geleverd worden, kunnen worden opgenomen in WorkSmart365 waardoor alle organisaties de stap naar de cloud kunnen gaan plannen en van de voordelen kunnen genieten.

“Het enige dat de gebruiker nodig heeft, is een desktop, laptop, tablet of smartphone met internetverbinding,” vertelt Henk Liebeek, Product Manager bij Claranet, enthousiast. “Na het inloggen komt de gebruiker op een eigen bureaublad met persoonlijke applicaties en gegevens. Wat hier direct opvalt, is de professionele look & feel waarin met behulp van tegels applicaties of onderliggende taken worden gestart. Deze applicaties hoeven niet allemaal in de cloud te hangen. We hebben gemerkt dat er een behoorlijke diversiteit is aan de cloudvolwassenheid van de verschillende branches. Dit heeft voornamelijk te maken met de agenda’s en planning van de softwareleveranciers. Belangrijke branchespecifieke applicaties, en met name in de traditionelere branches, zijn veelal nog niet omgezet naar SaaS-applicaties. Hierdoor voelen organisaties die eigenlijk afhankelijk zijn van die applicaties dat ze geremd worden. Ze willen wel de cloud in, vooral omdat de andere applicaties waarmee ze werken al wel cloud-gebasseerd zijn, zoals bijvoorbeeld Office365 en CRM-applicaties. Met WorkSmart365 hoeft er niet gewacht te worden. Wij zorgen ervoor dat alle applicaties in deze hybride online werkplek opgenomen worden, ongeacht of het een SaaS-applicatie, legacy- of on-permise-applicatie is. Er is dus echt geen reden meer om niet de reis naar de cloud te gaan plannen en de stap daadwerkelijk te gaan zetten”.  

Archive On-Demand
Naast de combinatie van cloud en niet-cloud applicaties en de mogelijkheid om verschillende profielen, met eigen unieke instellingen, toe te wijzen aan de gebruikers, is de optie ‘Archive On-demand’ ook een unieke optie. Henk Liebeek legt uit: “Veel organisaties hebben een of meerdere applicaties, meestal programma’s vanuit het verleden, die eigenlijk al lang bejaard zijn. Er is echter geen opvolger of nieuwe versie van, maar het is geen optie om het niet meer te gebruiken. Dat kan zijn omdat er vanuit wetgeving een raadpleegfunctie is, of omdat het als archief nog prima werkt. Denk aan een oud boekhoud- of facturatieprogramma, of een oud faxenboek met de contracten van de klanten. Omdat uitzetten echt geen optie is, maar de hardware waarop het draait wel elk moment zou kunnen omvallen, introduceren we Archive On-Demand. We kopiëren de applicatie, programma en/of database naar een eigen stukje cloud. Doordat we in ruststand minimaal gebruik maken van resources, en pas ‘op aanvraag’ het archief gaan opstarten en daarna terug in slaapstand zetten, blijven de kosten beperkt. Je hebt echter wel de zekerheid van een modern en nieuw platform met de back-up-opties die je er bij kiest. Jouw archief, maar dan in onze veilige handen.”


Lees Meer
Leeg