Leeg

Nieuws

  • Hoe netwerkaudio kan helpen bij het voorkomen van incidenten

    Sinds jaar en dag worden videobewakingssystemen gebruikt als forensisch hulpmiddel om na een incident te kunnen onderzoeken wat er is gebeurd en bewijs te vergaren. Maar wat als u uw bewakingssysteem kunt gebruiken om incidenten proactief te ontmoedigen, nog voordat ze zich voordoen?

    Netwerkaudio is een waardevolle aanvulling op videobewaking; het kan zowel worden gebruikt met eerder opgenomen audioberichten, die worden geactiveerd door camera-analytics, als met live gesproken berichten. Het op deze manier ontmoedigen van incidenten en diefstal resulteert niet alleen in een veiligere omgeving, het zorgt tegelijkertijd voor flinke kosten- en tijdsbesparingen.



    Autodealer schrikt indringers af
    Een grote Amerikaanse autodealer met verschillende vestigingen maakt succesvol gebruik van netwerkluidsprekers om zijn locaties na sluitingstijd te beschermen tegen indringers. In de buitenlucht staan waardevolle auto’s opgeslagen, maar is het risico op diefstal en vandalisme groter.

    De dealer besluit om hoornluidsprekers en bewegingsdetectie-analytics te integreren in zijn bestaande videobewakingssysteem. Met deze oplossing kan in het geval van een mogelijke inbraak automatisch een audiobericht worden afgespeeld: “We kunnen u zien, dit terrein wordt bewaakt!”. Besluit de indringer het gebied niet te verlaten, dan kan een operator in de meldkamer zich rechtstreeks tot de persoon in kwestie richten of verdere actie ondernemen.

    Dankzij de combinatie van een video-geactiveerde audiowaarschuwing en het afstand gebruiken van de luidsprekers, wist deze dealer ongeveer 90% van de indringers te af te schrikken zonder de autoriteiten te hoeven inschakelen.

    Apotheek zorgt voor veilige werkomgeving
    Van dure schoonheidsproducten tot geneesmiddelen op recept; in de schappen van apotheken liggen veel items die aantrekkelijk kunnen zijn voor dieven.

    Een grote apotheekketen in Europa installeerde hoornluidsprekers aan de buitenzijde van hun gebouwen en combineerde dit met netwerkcamera’s voor perimeterbeveiliging. Wordt er buiten openingstijden een potentiële dreiging gesignaleerd, dan ontvangt de centrale meldkamer een alarm. Eenmaal gewaarschuwd, kunnen de operators de melding beoordelen en waar nodig reageren met live audioberichten.

    Ook medewerkers die aan het werk zijn en zich onveilig voelen, kunnen met één simpele druk op een alarmknop direct contact leggen met de controlekamer en rechtstreeks met een operator communiceren.

    Meekijken bij pinautomaat ontmoedigen
    Hoe voorkomt u dat criminelen met u meekijken bij een pinautomaat en zicht hebben op uw persoonlijke gegevens? Een Italiaanse bank die meer dan duizend geldautomaten exploiteert, was op zoek naar een effectieve methode om het zogenaamde ‘shouldering’ te ontmoedigen, een praktijk waarbij iemand over de schouder van de pinnende persoon meekijkt om zijn of haar pincode te achterhalen.

    De oplossing was om camera’s te installeren met software voor videobewegingsdetectie. Staat iemand te dicht op de pinnende klant, dan wordt er automatisch een audioclip geactiveerd (‘Houd alstublieft afstand’) en begint de camera automatisch met het opnemen van de gebeurtenis. Ook wordt er een melding verstuurd naar de meldkamer van de bank, waarbij indien noodzakelijk een operator kan ingrijpen. Sinds deze oplossing is geïnstalleerd, is de criminaliteit met ongeveer 30% verminderd.

    Beschermen van een neushoornreservaat
    De afgelopen zes jaar zijn incidenten van neushoornstroperij in Afrika jaarlijks toegenomen, zo blijkt uit gegevens van de International Union for Conservation of Nature (IUCN). Stropers gebruiken steeds meer geavanceerde technologie, gaan hierdoor efficiënter te werk en breiden hun illegale activiteiten verder uit.

    Om de neushoorns beter te kunnen beschermen, heeft de Rhino Pride Foundation Sanctuary in Zuid-Afrika een netwerk van thermische camera’s geïnstalleerd. Dit is een zeer effectief hulpmiddel voor perimeterbeveiliging en maakt gebruik van warmtebeelden om 24/7 mensen, objecten en incidenten te detecteren, in zowel pikdonkere als zonovergoten gebieden.

    Deze oplossing maakt het mogelijk om verdachte activiteiten te ontdekken, nog voordat ze daadwerkelijk plaatsvinden. Daarnaast worden netwerkluidsprekers gebruikt als aanvulling op camera’s om mensen op afstand te bereiken. De luidspreker kan een vooraf opgenomen audiobestand afspelen wanneer het handmatig of automatisch wordt geactiveerd in combinatie met een alarm dat indringers afschrikt.

    De combinatie video en audio
    Als u kijkt naar het hoofddoel van een bewakingscamera – het registreren van wat er in een omgeving gebeurt – is de koppeling met netwerkaudio eigenlijk heel logisch. De camera maakt het gemakkelijker om incidenten te detecteren, aan de politie door te geven, kan bewijs leveren om de daders te vinden en voor de rechter te brengen. Audio is een kostenefficiënte en waardevolle aanvulling op een videobewakingsoplossing, juist vanwege de preventieve werking; het ontmoedigen en afschrikken van verdacht of crimineel gedrag.

    17-07
  • Ons land koploper als het gaat om telewerken

    Slechts 36 procent van de Nederlandse bedrijven biedt hun werknemers de mogelijkheid om zelf zijn uren in te delen. Dat blijkt uit onderzoek van Protime en de SD Worx Group onder 502 beleidsmakers van bedrijven in België, Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Nederland. Na Nederland is het Verenigd Koninkrijk met 65 procent het minst flexibel in werktijden. In Duitsland biedt respectievelijk 80 procent van de bedrijven hun werknemers de mogelijkheid om de werktijden flexibel in te delen. Daarmee zijn onze buren koploper. Nederland voert de lijst aan als het gaat om telewerken en co-working.

    “Tijd is de kostbaarste handelswaar van werknemers”, stelt Lucas Polman, directeur Protime Nederland. “Het verbaast me enigszins dat Nederlandse bedrijven daar zo lichtvoetig mee omgaan. Alhoewel ik begrijp dat flexibele indeling van de werktijden in sommigen sectoren lastiger te realiseren is, is dit zeker niet onmogelijk. Zo blijkt maar weer uit de cijfers van Duitsland.”

    Nederlandse bedrijven het minst flexibel
    Onder flexibel werken valt: telewerken, werken op afstand, flexibele tijdsindeling en co-working. Op de vraag of het bedrijf flexibel werken toestaat antwoordde slechts 36 procent van de Nederlandse bedrijven positief. Hiermee neemt Nederland weer de laatste positie in. Daartegenover staat dat maar liefst zestig procent van de bedrijven in het Verenigd Koninkrijk en 48 procent in Frankrijk flexibel werken toestaat. Polman: “Het is zaak de tijd van een werknemer optimaal tot zijn recht te laten komen, zowel op het werk als in zijn vrije tijd. Een flexibele instelling van bedrijven is daarbij noodzakelijk. Hoe zorgvuldiger je als werkgever met de tijd van werknemers omgaat, hoe meer de werknemer zich gewaardeerd voelt.”

    Gedeelde werkplekken en telewerken
    Opvallend is dat 46 procent van de Nederlandse bedrijven gebruik maakt van co-working spaces. Terwijl dit in Duitsland (23 procent) en Frankrijk (25 procent) duidelijk minder populair is. Daarnaast laat 51 procent van de Nederlandse werkgevers telewerken toe. In het Verenigd Koninkrijk is dit met slechts 37 procent beduidend minder.

    17-07
  • Sodexo meeste commitment bij gendergelijkheid

    Sodexo heeft de ‘Grand Prix de la Mixité’ ontvangen omdat het zich van de CAC 40-bedrijven het meest inzet voor gendergelijkheid. De prijs werd uitgereikt tijdens een ceremonie op 10 juli, die voor het derde jaar werd georganiseerd door het Institut du Capitalisme Responsable en Ethics & Boards. De CAC 40 is de aandelenindexvan de 40 belangrijkste bedrijven aan de Franse beurs.

    De Raad van Bestuur van Sodexo Group bestaat momenteel voor 58% uit vrouwen en het Executive Committee van Sodexo Group uit 35% vrouwen. Wereldwijd bestaat 32% van de leidinggevenden van het bedrijf uit vrouwen. In totaal zijn vrouwen goed voor 55% van de 460.000 werknemers van Sodexo.

    Sodexo kijkt verder dan cijfers en is van mening dat gendergelijkheid een strategische noodzaak is. Sodexo ondervroeg 50.000 managers van meer dan 70 eenheden over de hele wereld als onderdeel van een eigen Gender Balance onderzoek. Daaruit bleek dat teams met een man-vrouwverhouding tussen 40 en 60 procent beter presteren op financiële en niet-financiële indicatoren. Het doel van Sodexo is dat in 2025 minstens 40 procent van het senior management vrouw is.

    Om dit doel te bereiken, heeft Sodexo een wereldwijde strategie voor gendergelijkheid opgesteld om te zorgen voor kansen voor de vooruitgang van vrouwen. Deze strategie vormt de basis voor een aantal initiatieven, waaronder inclusieve werkplektraining, mentoring en gendernetwerken in het hele bedrijf. De hoeksteen van deze strategie is de SoTogether-adviesraad, die zich inzet voor het bevorderen van professionele ontwikkeling van vrouwen en, breder gezegd, gendergelijkheid op wereldschaal.

    Ook in Nederland zijn de cijfers met 35% vrouwen in senior management functies en 69% vrouwen in de totale organisatie in lijn met de internationale genderbalans.

    17-07
  • Flinke kwaliteitsimpuls voor beurslocatie aan A15

    Evenementenhal Gorinchem breidt uit met een tweede hypermoderne beurshal. De naam van deze nieuwe beurshal is ‘Next Level’ en krijgt zijn eigen huisstijl en website. De werkzaamheden zijn enkele maanden geleden gestart. De oplevering van Next Level is eind augustus. Voorheen bestond Evenementenhal Gorinchem uit één grote beurshal op de begane grond. De tweede beurshal komt op de bovenverdieping die door twee centrale roltrappen één-op-één verbonden raakt met de huidige hal.

    Sinds 2016 is Evenementenhal Gorinchem eigendom van Easyfairs. Deze internationale beursorganisator wil aan de hand van deze mega-investering haar beurzen in Gorinchem verder laten groeien. De bovenverdieping van Evenementenhal Gorinchem bestond voorheen uit een klein gedeelte aan beursvloer en tal van andere ruimten. In de afgelopen periode is de volledige bovenverdieping gedemonteerd. Er is nu één open ruimte ontstaan van 6.400 vierkante meter, waarvan 5.800 vierkante meter aan beursvloer en congresruimte. Ook wordt Next Level inzetbaar voor externe organisaties om galavoorstellingen, kleinschalige beurzen, bedrijfsfeesten en congressen te houden. Daarbij kunnen zij profiteren van de all-in formule (inclusief standbouw, meubilair, catering) waar Easyfairs in gespecialiseerd is.

    Daarnaast beschikt Next Level over een nieuwe ontvangstruimte en twee congreszalen, waarvan één met een widescreen van ruim twaalf meter breed. De ene congreszaal biedt capaciteit aan 350 personen, de andere zaal aan 100. De grootste zaal kan ook opgedeeld worden in 2x175 personen met een geluidsdichte wand. Bovendien kunnen de congreszalen voorafgaand of tijdens een beurs ingezet worden door exposanten als extra seminar- of presentatieruimte.

    Easyfairs investeert ook in een verbeterde connectie tussen de begane grond en Next Level. Zo worden er nieuwe, extra roltrappen en een vaste trap geplaatst op een centrale positie. Verder wordt Next Level voorzien van twee nieuwe goederenliften die ervoor zorgen dat allerlei materialen en goederen naar boven kunnen worden verplaatst. Daarnaast beschikt de nieuwe beurshal Next Level over hypermodern audiovisuele techniek, LED-verlichting en een frisse en moderne aankleding.


    16-07
  • Aangifte van geweld tegen deurwaarders onvoldoende opgevolgd

    De Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) reageert geschokt nadat deze week een geweldsincident plaatsvond tegen een gerechtsdeurwaarder uit Amsterdam. De man werd geslagen en enige tijd gegijzeld toen hij een exploot uitreikte. Inmiddels is aangifte gedaan van het incident. “We hebben met verbijstering kennisgenomen van het geweld tegen een van onze collega’s. We spreken tegelijk ook onze zorg uit over de bescherming van de veiligheid van gerechtsdeurwaarders. Onze ervaring is dat opvolging na aangifte van een incident op dit moment onder de maat is”, aldus KBvG-voorzitter Wilbert van de Donk.

    Het is niet het eerste incident van agressie en geweld dat heeft plaatsgevonden tegen een gerechtsdeurwaarder. Van de Donk: “Tijdens huisbezoeken kunnen gerechtsdeurwaarders altijd in gevaarlijke situaties terechtkomen. Ze kunnen dan te maken krijgen met agressie en geweld. Maar elk incident is er natuurlijk een te veel. Het is helemaal zuur als we merken dat er met de aangiftes door politie nauwelijks iets wordt gedaan. Al lange tijd staat agressie en geweld daarom als onderwerp op de agenda van het overleg dat de KBvG voert met het ministerie van Justitie en Veiligheid.”

    Afspraken Veilige Publieke Taak niet nageleefd
    Gerechtsdeurwaarders vervullen een staatstaak, daarom vallen zij onder bescherming van medewerkers met een publieke taak. In het programma Veilige Publieke Taak hebben politie en Openbaar Ministerie afgesproken dat agressie of geweld tegen werknemers met een publieke taak sneller en strenger gestraft moet worden. “In de praktijk komt er van deze afspraken nauwelijks iets terecht. Pas als wij er een rechtszaak van maken hebben we een kans dat de daders worden vervolgd. Politie en Openbaar Ministerie laten gerechtsdeurwaarders ernstig in de kou staan. Het wordt echt tijd dat hier snellere opvolging aan gegeven gaat worden.”

    Dat de beroepsorganisatie veiligheid serieus neemt blijkt uit de initiatieven die de KBvG zelf heeft genomen. Zo liet zij een aantal deurwaarders verschillende draagbare alarmeringssystemen testen. Dit zijn systemen die gerechtsdeurwaarders tijdens hun werk op straat bij zich dragen en waarmee ze in geval van nood direct alarm kunnen slaan en in contact staan met de meldkamer van de politie. Met de systemen zijn bovendien geluidsopnames te maken, die als bewijs kunnen dienen bij de aangifte.

    Daarnaast is de KBvG is in 2017 al gestart met de ‘1-2-3 Aangiftewijzer’. De Aangiftewijzer moet de kwaliteit van een aangifte door een gerechtsdeurwaarder verbeteren. Dit gebeurt door de bijstand van een strafrechtadvocaat bij het doen van de aangifte. Daardoor neemt de kans op vervolging en bestraffing toe.

    15-07
  • Loyaliteit op werkvloer neemt af

    De huidige krapte op de arbeidsmarkt is terug te zien in de mate van loyaliteit van medewerkers richting de werkgever. Hoewel 59 procent van de medewerkers verwacht over twee jaar nog bij dezelfde werkgever te werken, is dit een daling ten opzichte van vier jaar geleden. Toen kon nog 65 procent van de medewerkers zich in dit toekomstbeeld vinden. Daarnaast zijn ook leidinggevenden minder loyaal. Een op de vijf leidinggevenden (19%) verlaat het liefst morgen nog zijn huidige werkgever om ergens anders te starten. Dit blijkt uit het jaarlijkse HR Benchmarkonderzoek van HR-dienstverlener Visma | Raet.

    Vitale organisatie stimuleert loyaliteit
    Voor de loyaliteit van medewerkers is het belang van een vitale organisatie groot. Eén van de manieren om vitaliteit en daarmee loyaliteit te stimuleren is middels een persoonlijk budget. Daar hebben de medewerkers wel oren naar, zo blijkt uit het onderzoek. 38 procent van hen vindt het wenselijk om een persoonlijk budget ten behoeve van hun vitaliteit en inzetbaarheid te ontvangen. Volgens 71 procent van de bestuurders van organisaties draagt een vitale organisatie ook bij aan het duurzaam inzetbaar houden van medewerkers. Daarnaast levert die vitaliteit volgens ruim de helft van de bestuurders (55%) nog eens extra tevredenheid op bij de medewerkers.

    Peter Kuijt, Manager Talentmanagement bij Visma | Raet: “Organisaties die de achterdeur goed dichthouden én aantrekkelijk zijn voor elke generatie, zijn in staat talentvolle medewerkers te vinden en aan zich te binden. Als organisatie is het belangrijk om goed voor je personeel te zorgen. Investeren in de gezondheid van medewerkers is daar een onderdeel van. Het is bewezen dat medewerkers productiever worden wanneer hun gezondheid op peil is. Zorg daarom voor aantrekkelijk werkgeverschap en stimuleer de gezondheid. Op deze manier realiseren organisaties meer loyaliteit bij huidige medewerkers en wordt de bereidheid om langer voor eenzelfde werkgever te werken groter.”

    15-07
  • Gom Onderwijs lanceert Behavior Learning Lab

    Gom Onderwijs gaat gedragsbeïnvloeding inzetten als instrument om vervuiling op scholen tegen te gaan. Daarvoor heeft het schoonmaakbedrijf het Behavior Learning Lab in het leven geroepen. In samenwerking met opdrachtgevers en studenten wil Gom per jaar twee à drie experimenten in de praktijk uitvoeren. Een eerste proef met een interactieve afvalbak op scholen, de Trash Roulette, bleek voor 49% minder zwerfafval te zorgen.

    Het effect van postercampagnes op het gedrag van scholieren is nihil. Daarom grijpt Gom Onderwijs nu gedragsbeïnvloeding aan om het tij te keren. Dat gebeurt met het Behavior Learning Lab, een initiatief dat Gom Onderwijs sectorspecifiek is gestart. Opdrachtgevers worden nauw betrokken bij het project, samen met studenten en partners van Gom Onderwijs.

    De ‘denktank’ komt eenmaal per jaar bijeen om samen ideeën voor experimenten te genereren, gericht op gedragsbeïnvloeding. Bruikbare ideeën worden voorgelegd aan de Learning Community, die bestaat uit alle opdrachtgevers van Gom Onderwijs. Twee à drie voorstellen worden per jaar daadwerkelijk uitgevoerd. Onderwijsinstellingen die een experiment uitvoeren op hun school, dragen ook bij in de ontwikkelingskosten. Ervaringen die met de experimenten zijn opgedaan, worden weer gedeeld met de community.

    Halvering hoeveelheid zwerfafval
    Het idee voor het Behavior Learning Lab is afkomstig van een kennissessie die Gom Onderwijs jaarlijks organiseert. Daar rolde vorig jaar de Trash Roulette uit: een interactieve afvalbak waarmee studenten kleine prijzen kunnen winnen als zij er hun afval in deponeren. Het effect op de vestiging Benthemplein van Zadkine in Rotterdam was opzienbarend. Metingen lieten zien dat in zes weken tijd de hoeveelheid zwerfafval in de kantine zo goed als halveerde. Inmiddels heeft Gom Onderwijs meerdere aanvragen lopen van geïnteresseerde onderwijsinstellingen die ook aan de slag willen met de Trash Roulette.

    12-07
  • Facilicom en CleanJack gaan intensief samenwerken

    Facilicom en CleanJack hebben op 9 juli in Antwerpen hun samenwerking bekrachtigd met het ondertekenen van een mantelovereenkomst.  
     
    “We zijn de samenwerking met CleanJack ruim een jaar geleden gestart en de resultaten zijn erg goed” vertelt Arvin Willemse, operationeel directeur van Facilicom Services Group in België. “Schoonmakers van Facilicom melden zich eenvoudig aan- en af op de werklocaties met een ID sleutelhanger. Zo weten we op ieder moment wie waar aanwezig is. Op dit moment hebben we op meer dan 500 werklocaties in België CleanJack klokterminals geïnstalleerd. Wij verwachten dat dit aantal verder zal toenemen omdat aanwezigheidsregistratie verplicht zal worden in België. Bij de grote aanbestedingen maakt aanwezigheidsregistratie verder steeds vaker onderdeel uit van het bestek” aldus Willemse.

    De implementatie van het CleanJack systeem bij Facilicom in België is gecoördineerd door Maddy Claes: “Via internet krijgen onze areamanagers toegang tot een beveiligde pagina waar zij planningen en aanwezigheid ‘real time’ kunnen monitoren. Het programma is gebruikersvriendelijk en ook onze klanten zijn erg tevreden.”

    Niels van den Berg, CEO van CleanJack: “Wij zijn zeer content met de samenwerking met Facilicom. Facilicom is een van de topspelers in de “champions league” van de facilitaire dienstverlening in Europa. CleanJack is 12 jaar geleden gestart met de ontwikkeling van software voor schoonmaakbedrijven. Vandaag de dag registreren duizenden schoonmakers in 8 verschillende landen dagelijks hun werktijden met CleanJack. Dat ook Facilicom nu voor CleanJack kiest, is een kroon op ons werk.”

    11-07
  • PCI Nederland neemt twee bedrijven over

    PCI Nederland heeft opnieuw twee bedrijven overgenomen: Hecla audiovisueel uit Hengelo en ICT Spirit uit Haaksbergen. De overnames passen in de strategie van het bedrijf om zowel in omzet als in specialisaties te groeien. Mkb en grote organisaties hebben behoefte aan een flexibel IT-model dat kan op- en afschalen indien nodig. Het bedrijf groeit vanuit de visie: alles onder één dak, met één telefoonnummer en één maandbedrag voor de complete IT-infrastructuur, software, printing, presentatiesystemen, implementaties en training.
     
    In de afgelopen jaren nam het bedrijf uit Lijnden al 17 andere IT-bedrijven over. De omzet groeide in vier jaar tijd met 100 miljoen euro naar totaal 130 miljoen euro. CEO en oprichter Bas Kamphuis weet zeker dat zijn visie werkt: “We zien een grote toestroom van opdrachtgevers die last hebben van langdurige contracten. Wij schalen net zo makkelijk op en af, helemaal afhankelijk van de situatie bij onze relaties. De technische specificaties veranderen dagelijks, dus ook daarom is IT bij uitstek een branche waar langdurige contracten verscheurd moeten worden.“ Kamphuis roept daarnaast banken op om op deze wijze naar de financiering te kijken. Om zijn overtuiging kracht bij te zetten, startte PCI Nederland al met een eigen investeringsfonds om klanten dienstbaar te zijn bij passende financieringen.
     
    Eén aanspreekpunt
    PCI Nederland is aanspreekpunt voor alle IT-gerelateerde zaken en wil daarom ook groeien in gespecialiseerde diensten. Dat is één van de redenen om in zee te gaan met Hecla, de audiovisuele professional uit Hengelo. Het bedrijf bestaat dit jaar 50 jaar. Peter Slütter, eigenaar van Hecla, zocht al een tijd naar een investeerder om het bedrijf een boost te geven. “Als eigenaar is het mijn plicht om Hecla zo groot mogelijk te maken. Met de overname door PCI sluiten we ons aan bij een organisatie met prachtige referenties en veel kennis. De groei die dit oplevert is een verdiend cadeau voor het vijftigjarig bestaan van Hecla.” In de afgelopen jaren bouwde Hecla een indrukwekkend portfolio op van video- en audiosystemen in stadions, winkelcentra, boardrooms en grote conferentiecentra. Ook ICT Spirit uit Haaksbergen is enthousiast over de overname door PCI Nederland. Mark Leferink, eigenaar van ICT Spirit: “PCI Nederland en ICT Spirit hebben dezelfde visie op service en werkwijze. We blijven gevestigd op de huidige locatie en zullen door de impact van de overname verder groeien. Voor onze collega’s is dit een mooie kans om verder te verdiepen en te verbreden."
     
    Vertrouwen als sleutel tot succes
    Als Microsoft Gold Partner ziet Kamphuis dat zijn actuele en verfijnde marktkennis steeds relevanter wordt voor wereldwijde partners zoals HP, Canon en Microsoft. Kamphuis: “De wensen van de eindgebruiker worden steeds diverser. Op basis van gebruikersbehoeften stellen we nu vragen voor optimalisatie en maatwerk aan de grote leveranciers. Zo zijn we een waardevolle adviespartner voor zowel opdrachtgevers als leveranciers." PCI Nederland groeit daarom fors door en met een marktaandeel van 27% in het mkb is de stap naar Europese klanten klein. Kamphuis: “We willen al onze partners laten profiteren, want samen kunnen we verder groeien. Met wederzijds vertrouwen spelen we zo een grote rol van betekenis in de IT-transitie op de werkplek. We hebben daarin niet alleen oog voor de allerbeste technische oplossingen, maar ook voor de menselijke adoptie, dus de fantastische samenwerking tussen mens en IT. Dat we daarin flexibel meedenken maakt de double digit groei ook in de komende jaren voorspelbaar. Het zal niet lang meer duren of we slaan ook buiten Nederland onze vleugels uit.”

    11-07
  • Duurzaam DNA verbindt CSU en zero energy hotel Breeze

    CSU is de komende jaren verantwoordelijk voor de schoonmaak van luxe hotel Breeze in Amsterdam, het eerste zero energy hotel ter wereld. Beide organisaties verstevigen bovendien hun strategisch partnership waarbij ze samen het concept van groene gastvrijheid verder ontwikkelen. Ter onderstreping van deze groene missie, overhandigde CSU een passend cadeau: een insectenhotel. Maikel Stabij, General Manager van Aeon Plaza Hotels: ‘CSU is gewoon de duurzaamste schoonmaakpartij in de branche, dus de match met Breeze is logisch.’



    Vanaf nu verzorgt CSU de schoonmaak, het linnentransport en de supervisie van Room attendants van Breeze, onderdeel van Aeon Plaza Hotels. ‘CSU’s aanpak is ons op het lijf geschreven’, reageert General Manager Maikel Stabij. ‘CSU heeft in detail met ons meegedacht. Dit blijkt zelfs uit de keuze voor het insectenhotel, een prachtig cadeau dat perfect past bij onze natuurlijke missie en tevens bijdraagt aan de BREEAM-certificering voor onze eigen huisvesting. Samen met CSU willen we onze groene beweging verder ontwikkelen. Het butterfly-effect noemen we dit: lokale veranderingen, met een effect op wereldschaal.’  

    De afgelopen vijf jaar was CSU ook al de schoonmaakpartner van de andere Aeon-hotels (Artemis en Die Port van Cleve). Robert Goudappel, directeur CSU Hotel Services: ‘Deze gunning bevestigt onze relatie én ons duurzame DNA. Daar zijn we trots op.’ De nieuwe samenwerking omvat bovendien meer dan schoonmaak, benadrukt hij. ‘Partners voor een schone toekomst, zo zien we elkaar. Samen willen we nadenken over nieuwe, groene oplossingen, waarmee CSU zelf ook weer duurzame stappen zet. Dat maakt Breeze een bijzonder inspirerende opdrachtgever.’

    CSU heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan. Door duurzame initiatieven op sociaal gebied, maar ook door de CO2-uitstoot in kaart te brengen en op actieve wijze te reduceren. Zo draagt het hoofdkantoor in Uden het BREEAM-certificaat en vergroende CSU onlangs zijn wagenpark met semi-elektrische wagens. Dit duurzame karakter uit zich ook in de maatwerkaanpak voor Breeze. ‘Als de belangrijkste ambassadeurs moeten medewerkers het complete hotelconcept “ademen”, vertelt Goudappel. ‘Onze gastvrije room attendants zijn groen vanbinnen én vanbuiten. Ze dragen bedrijfskleding die 100% circulair is. Vorig jaar werd deze kleding bekroond met een Corporate Fashion Award in de categorie MVO Collecties. Medewerkers gebruiken onder andere cradle-to-cradle schoonmaakmiddelen, herbruikbare microvezelproducten en een minimum aan verpakkingsafval (minder dan twintig procent). Uiteraard werken medewerkers volledig in lijn met de richtlijnen van Breeze, zodat het zero energy hotel zijn doelstellingen realiseert. Of het nu gaat om linnen vervangen of afval scheiden.’

    Bekijk hier de video voor een impressie van de overhandiging van het insectenhotel.

    10-07
Leeg