Leeg

Nieuws

  • Waarom datagestuurd schoonmaken de toekomst is

    Digitalisering wordt steeds belangrijker in de maatschappij en daarmee ook in de schoonmaakindustrie. Het zorgt ervoor dat schoonmaakteams efficiënter te werk kunnen gaan en hun dag indelen op basis van data in plaats van op gevoel of routine. Tork implementeerde het ‘Internet of Things’ met Tork Easycube®, software voor facilitaire schoonmaak. Dit heeft niet alleen gezorgd voor productinnovatie, maar ook voor procesinnovatie. Tork deelt de voordelen van datagestuurd schoonmaken.

    Digitalisering wordt steeds belangrijker in de maatschappij en daarmee ook in de schoonmaakindustrie. Het zorgt ervoor dat schoonmaakteams efficiënter te werk kunnen gaan en hun dag indelen op basis van data in plaats van op gevoel of routine. Tork implementeerde het ‘Internet of Things’ met Tork Easycube®, software voor facilitaire schoonmaak. Dit heeft niet alleen gezorgd voor productinnovatie, maar ook voor procesinnovatie. Tork deelt de voordelen van datagestuurd schoonmaken.

    • Efficiëntie: Schoonmaakteams hoeven niet meer alle toiletruimtes langs om te checken of een schoonmaakronde nodig is, maar maken dit simpelweg op uit de data. Slimme apparaten in het complex verzamelen data over het aantal bezoekers en wanneer dispensers moeten worden bijgevuld. Zo wordt tijd en dus geld bespaard.
    • Productiviteit: Schoonmaakteams halen meer voldoening uit hun werk doordat ze kunnen zien waar ze het hardst nodig zijn en geen onnodig werk hoeven te doen.
    • Klanttevredenheid: De schoonmakers worden door de data tijdig geïnformeerd over lege dispensers en vieze ruimtes, waardoor ze er snel bij kunnen zijn voordat er klachten ontstaan.
    • Behalen van KPI’s: Een Tork succes manager helpt om het dashboard van de Tork EasyCube® in te richten waardoor beter aangestuurd kan worden op het behalen van de KPI’s.


    “Digitalisering heeft significante voordelen opgeleverd voor zowel onze klanten als voor de schoonmaakbranche in algemene zin. Datagestuurd schoonmaken heeft een positieve invloed op de efficiëntie en kwaliteit. Uit onderzoek van Tork blijkt dat de klanttevredenheid onder bezoekers met 30 procent omhoog gaat en tegelijkertijd het aantal benodigde schoonmaakuren vermindert.” aldus Anna Konigson Koopmans, Marketing Manager bij Tork.

    16-11
  • CoolProfs realiseert ISO 27001 Certificering

    CoolProfs heeft de ISO 27001 certificering behaald. De rapid development softwarebouwer voldoet hiermee aan de hoogste internationale standaard voor informatiebeveiliging.
     
    Senior consultant Marco Burggraaff was namens CoolProfs verantwoordelijk voor het traject. “ISO 27001 wordt wereldwijd erkend als dé norm op het gebied van informatiebeveiliging,” aldus Burggraaff. “Het gaat om certificering op het gebied van ontwikkeling, implementatie en beheer van maatwerk ICT-systemen. We bouwen bedrijfskritische applicaties voor onze klanten en  zien in de praktijk dat er ook steeds meer vraag is naar beheerwerkzaamheden. Bij beiden hoort een goede en veilige procesvoering. Na een uitvoerige documentreview en een stevige audit weten wij nu zeker dat we die als organisatie kunnen bieden.”
     

    15-11
  • Trigion lanceert een nieuw label: Trigion Next

    Trigion lanceert het label Trigion Next: een professionele oplossing om veiligheidsorganisaties op afstand te kunnen ondersteunen of over te nemen. Beveiligingsorganisatie Trigion speelt hiermee in op de technologische ontwikkelingen die het mogelijk maken om door middel van slimme systemen en data-analyse betere veiligheid te bieden en hogere efficiëntie te creëren.

    De wereld verandert en risico’s veranderen mee. Vaak maken bedrijven nog gebruik van een traditionele manier van beveiligen in de vorm van een fysieke loge van waaruit de beveiliging opereert. Het in stand houden van een dergelijke voorziening gaat vaak gepaard met hoge kosten. Door de technologische ontwikkelingen is hier een groot verbeterpotentieel mogelijk.

    Mike Broens, Technical Business Consultant bij Trigion: "Trigion Next hanteert een integrale aanpak en combineert fysieke dienstverlening met data-intelligentie. Trigion Next biedt de beveiligingsoplossing 'als een dienst' aan, via een integraal beveiligingsplatform. Klanten zijn op deze manier geen eigenaar meer van bepaalde producten of diensten, maar kunnen erover beschikken wanneer het nodig is. Dit heeft onder anderen kostenreductie als gevolg.”

    Trigion Next is volledig systeemonafhankelijk en is daardoor toepasbaar op elke veiligheidsorganisatie. Trigion Next voldoet aan de hoogste certificeringen, zoals de NEN50518-certificering en de ISO27001. Daarmee biedt Trigion Next een hoge systeembeschikbaarheid en informatieveiligheid conform AVG en voldoet hiermee aan de Europese standaard.

    14-11
  • Ricoh versterkt aanbod printtechnologie met overname ColorGATE

    Ricoh versterkt haar positie als speler in de professionele printsector met de overname van ColorGATE. Het softwarebedrijf ColorGATE Digital Output Solutions GmbH beschikt over uitgebreide kennis op het gebied van kleurbeheer en levert al ruim twintig jaar software aan de signmarkt.

    ColorGATE, gevestigd in Hannover, beschikt over een enorm netwerk en is de Europese marktleider in professionele printersoftware. De unieke ColorGATE-technologie voor kleurbeheer kan een grote verscheidenheid aan materialen bedrukken en decoreren die worden gebruikt voor verpakkingen, vloeren, behang, textiel en signproducten. Verder wordt de software voor kleur- en procesbeheer ingezet voor standaardisering en automatisering in groeiende markten voor digitaal printen, zoals de design- en textielindustrie.

    14-11
  • Van kroket naar kantoorhond

    Het is deze week de Week van de Werkstress. Niets om van in de stress te schieten, maar wel een mooi moment om eens wat extra aandacht te besteden aan het voorkomen van stress en het bevorderen van plezier op het werk. Uit ‘The Workforce View’ blijkt namelijk dat een op de tien werkende Nederlanders zich dagelijks gestrest voelt.

    De Week van de Werkstress is een initiatief van het ministerie van Sociale Zaken. Hoewel het stresscijfer in Nederland relatief laag is ten opzichte van andere landen, blijkt uit hetzelfde onderzoek dat in 20 procent van de gevallen de stress zo erg is dat de werknemer overweegt om van baan te veranderen. Dat is niet alleen zorgwekkend, maar ook zonde van het geld. In 2016 kostten de negen miljoen door stress verzuimde werkdagen het bedrijfsleven namelijk 2,5 miljard euro. Hoe kun je als werkgever nou een werknemer helpen minder stress te ervaren? Astrid Herren, Bid Manager bij HEYDAY geeft advies.

    Beweeg tot beweging
    Dat beweging belangrijk is weten we inmiddels wel. Maar juist nu het donker, koud en guur wordt, schiet de lunchwandeling er vaker bij in. Jammer, want door sport en beweging wordt het stressniveau verlaagd en komt het gelukshormoon vrij. Daarnaast maakt het sporten sterker en fitter, waardoor je zelfvertrouwen stijgt. En dat werkt weer door in de prestaties op het werk. Als werkgever kun je beweging faciliteren door fitness- en yogakamers aan te bieden, maar ook op een klein kantoor zijn er genoeg mogelijkheden. Geef bijvoorbeeld korting op een sportabonnement, richt een hardloopclubje op of pas de werkplek aan met een sta-bureau, bureaufiets of beweegkruk.

    Houd het licht en luchtig
    Licht is belangrijker voor onze productiviteit dan we denken. Het wordt door zenuwcellen in onze ogen doorgegeven aan de hersenen, zodat deze weten wanneer ze in actie moeten komen. Als het ’s ochtends licht wordt, krijgt het lichaam een seintje en maakt het extra cortisol aan, wat ervoor zorgt dat we alert en actief zijn. Als het gaat schemeren, zal ons lichaam de productie van melatonine, het slaaphormoon, bevorderen. Zo voelen we onze energie langzaam wegsijpelen zodra er onvoldoende licht is. Het is dus belangrijk dat een werkomgeving licht genoeg is. Plaats bureaus dichtbij het raam, maar zorg er bijvoorbeeld ook voor dat tl-buizen worden vervangen door daglichtlampen. Hierdoor worden werknemers vitaler en krijgen ze minder last van hun ogen.

    Bied gezonde voeding aan
    Het is aangetoond dat het ziekteverzuim lager ligt bij gezonde werknemers en dat vitaliteit van grote invloed is op de productiviteit. Wanneer je beseft dat ongezonde voedingskeuzes veelal uit gemak worden gemaakt, is het duidelijk dat hier kansen liggen voor een werkgever. Zo kun je in de kantine de ongezonde opties aan het einde van het buffet leggen, zodat de voor de hand liggende keuze de gezonde is. Je moet wel een heel grote snackbehoefte hebben om met je broodje gezond op je bord alsnog de kroket met friet erbij te nemen. Sowieso werkt een dergelijke stimulans beter dan het verbieden of juist opleggen van voedingskeuzes. Bedrijven zonder kantine kunnen fruit van de zaak overwegen: een goede (vrijwillige) stimulans om medewerkers gezonder te laten snacken.

    Wees flexibel
    Een kantoortuin heeft zijn voors en tegens. Iedereen blijft bij elkaar betrokken en de drempel om te overleggen is laag, maar aan de andere kant hebben werknemers geen privacy, last van geluidsoverlast of een gebrek aan concentratie door kletsende collega’s. Om de kans op stress te verlagen, is het belangrijk dat een werknemer zelf kan kiezen waar hij of zij werkt. Wanneer je een kantoor activiteitgericht inricht, ontstaan er verschillende ruimtes met voor elke activiteit de juiste voorzieningen. Een concentratieruimte ziet er heel anders uit dan een brainstorm-, telefoon- of vergaderruimte. Zo is er voor ieder wat wils.

    Neem een hond
    Een nieuwe manier om op kantoor outside the box te denken is het aannemen van een werknemer met vier poten. Hoewel het hier nog niet bepaald ingeburgerd is, is het in de VS al doodnormaal om een kantoorhond te hebben. Google is zelfs sinds 2016 een officiële dog company. En waarom ook niet? Een hond leidt tot minder stress; een knuffel van de hond werkt als zon op sneeuw na een stressvolle meeting. Bovendien wordt je personeel door met de hond te spelen en hem uit te laten gedwongen om actief te zijn. De voordelen van beweging zijn inmiddels wel duidelijk. De teamspirit krijgt een boost door als team samen met de hond te spelen en bij elke stoeisessie stijgt de waardering voor de baas. Dat is pas een win-win.

    14-11
  • Kinly neemt MK2 Audiovisueel over

    Kinly heeft MK2 overgenomen. Deze overname past in de strategie van Kinly om door autonome groei en strategische overnames, hun leidende positie in de markt van audiovisuele en visuele samenwerkings-oplossingen te versterken. MK2 heeft zich vanuit Breda de afgelopen jaren snel ontwikkeld tot een van de marktleiders in Nederland op het gebied van audiovisuele oplossingen en daarmee veel aansprekende klanten voor langere tijd aan zich weten te binden.

    Samen zijn Kinly en MK2 in de Nederlandse markt de expert voor IT-driven AV- en visuele samenwerkingsoplossingen. Kinly vergroot hiermee haar audiovisuele kennis en ervaring. Voor MK2 en haar klanten betekent dit een verbreding van het portfolio met de Kinly Cloud en managed visuele samenwerkingsoplossingen.

    De gezamenlijke Kinly-organisatie in Nederland en België telt ruim 200 werknemers verspreid over vestigingen in Amsterdam, Breda, Eindhoven, Zwolle, Breukelen en Gent. Met de overname heeft Kinly wereldwijd 600 werknemers, verdeeld over vestigingen in Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Singapore, Nederland en België.

    13-11
  • Warp Industries wint eerste Cor van der Heijden Award

    Op 8 november vond in De Efteling de eerste uitreiking van de Cor van der Heijden Award plaats. Een initiatief van schoonmaakbedrijf CSU dat het meest innovatieve idee voor de facilitaire branche een podium geeft. Uit drie finalisten is het platform voor virtuele trainingen van Warp Industries verkozen tot meest impactvolle idee.

    Warp Industries: trainen met Virtual Reality
    Warp Industries bestaat onder andere uit Guido Helmerhorst, Adriaan Rijkens, Thijs de Vries en Danny de Bruijn uit Delft. Zij zijn ervan overtuigd dat trainen van medewerkers effectiever, impactvoller én kostenefficiënter kan. Ze hebben een platform ontwikkeld waarin 360° video centraal staat. Het stelt organisaties in staat om virtueel te trainen in levensechte situaties. Een zeer krachtige manier om ervaring op te doen, nog voordat situaties zich daadwerkelijk voordoen. Met meer zelfvertrouwen en werkgeluk als direct resultaat voor de trainee.

    Oplossing bij functievervaging
    De jury beoordeelde de inzendingen op originaliteit, impact, toepasbaarheid en ondernemerschap. De vakjury ziet verschillende toepassingsgebieden voor het idee van Warp Industries. Juryvoorzitter Esmée Ficheroux: “De jury ziet veel mogelijkheden op plekken waar de grenzen van functies vervagen. Waar snel en effectief instrueren wenselijk is. Waar het van belang is om direct inhoudelijk af te stemmen in de ‘virtuele’ praktijk. Als je dat op grote schaal kunt toepassen is dat een heel krachtig instrument.”

    Kick-start naar succes
    De innovatieprijs is voor de winnaars een kickstart naar succes. Naast een investeringsbudget van € 10.000,-, krijgen de winnaars ondersteuning van CSU om de plannen concreet te maken. Een succesversneller met professionele begeleiding, toegang tot een groot professioneel netwerk en nieuwe afzetmarkten, een marketingboost en advies bij het registreren van patenten.

    Overige genomineerden
    Andere finalisten waren SchoolSupply, ‘vending machine’ nieuwe stijl, met een bijzonder assortiment toegespitst op doelgroep en locatie en KeyWe het ontwikkelplatform voor het lerend vermogen van teams en continu innovatievermogen binnen organisaties.

    De Cor van der Heijden Award is door de directie van CSU in het leven geroepen ter ere van het 50-jarig jubileum van de facilitaire dienstverlener en vernoemd naar de visionaire oprichter van het bedrijf. De award is bedoeld om innovatie en co-creatie te stimuleren binnen en buiten de branche. Voor de beoordeling is een vakjury samengesteld bestaande uit Dr. Ferdinand Jaspers (Rotterdam School of Management), Michel Tobé (Gemeente Capelle aan den IJssel), Sander Koop (ArrangeGroup), Marjolein ten Hoonte (Randstad Groep Nederland), Mirjam van Lamoen (Familieaandeelhouder CSU), Vincent Gravesteyn (Walvis Participatie) en Esmée Ficheroux (CSU).

    12-11
  • Digitale dilemma's benoemd door Atos in Journey 2022

    In haar vision paper Journey 2022 schetst Atos een toekomst waarin de wereld tegen 2022 een nieuw evenwicht moet zoeken in hoe de interactie met en introductie van nieuwe technologie vorm krijgt. Ze voorspelt dat succesvolle transformaties vooral gaan draaien om het vinden van een goede balans van de impact die technologische innovaties hebben op burgers en de samenleving. Nu het potentieel van baanbrekende technologieën zoals kunstmatige intelligentie en digitalisering in hun volle omvang duidelijk worden, dringen zich ook ethische vragen op. Organisaties moeten zich volgens Atos rekenschap geven van het spanningsveld tussen wat dankzij nieuwe technologie mogelijk en aanvaardbaar is.
     
    Atos gelooft dat organisaties die mensen - klanten, medewerkers en burgers - werkelijk centraal stellen in hun digitale strategie en zich bewust zijn van de ethische vraagstukken die met technologie gepaard gaan, het verschil zullen maken in de weg die zij tot en na 2022 zullen afleggen. Volgens toonaangevende analisten beschouwt ruim 40 procent van de topmanagers het ontwikkelen van de juiste bedrijfscultuur en de vereiste kwaliteiten van medewerkers als de grootste uitdagingen in de digitale transformatie van hun bedrijf.
     
    Het oplossen van digitale dilemma’s
    Dilemma’s over nieuwe technologische uitdagingen en de keuzes die hiermee samenhangen zijn niet nieuw. De aard en de impact van de dilemma’s die zich voordoen, veranderen wel. Zo is de afwezigheid van de juiste skills een thema dat zich altijd heeft voorgedaan, maar is nu sprake van een situatie waarbij het traditionele onderwijs mensen opleidt in vaardigheden die al achterhaald zijn voordat ze kunnen worden toegepast. De kwaliteiten die in de toekomst nodig zijn, zijn zelfs nog niet bekend. Door het tempo waarin de technologie voortschrijdt, zijn mensen nauwelijks in staat hiervoor op tijd de vereiste skills te ontwikkelen.
     
    Om in kaart te brengen hoe klanten het beste kunnen omgaan met de onzekerheden die de adoptie, toepassing en acceptatie van nieuwe technologieën met zich meebrengen, heeft de Atos Scientific Community onderzoek gedaan naar digitale innovaties en trends waarvan bedrijven tegen 2022 de grootste impact verwachten op hun business. “We voorzien allerlei veelbelovende en uitdagende ontwikkelingen in de technologische gebieden die we hebben onderzocht. Maar niet al deze disruptieve technologieën zullen per definitie op een positieve manier door de samenleving worden omarmd”, benadrukt Marianne Hewlett, lid van de Atos Scientific Community Member en Senior Vice President bij Atos. “Organisaties moeten zorgvuldig afwegen op welke manier culturele waardepatronen worden weerspiegeld in de producten en diensten die zij ontwikkelen. Op onze reis onderweg naar 2022 dient de vraag ‘Kunnen we…?’ altijd hand in hand te gaan met de vraag ‘Moeten we…?’

    12-11
  • De 5 voordelen van Voicemail naar e-mail

    Tegenwoordig hebben zakelijke professionals te maken met meer vormen van communicatie dan ooit te voren. Er is een constante stroom van e-mails, app’jes, telefoontjes en voicemails. Er wordt verwacht dat u alle informatie bijhoudt en dat u overal op reageert. Het is soms overweldigend en sommige berichten worden daardoor onbedoeld over het ho ofd gezien. Gelukkig is er een oplossing voor het probleem: Voicemail naar e-mail.

    Met de service Voicemail naar e-mail voicemails niet meer via telefoon beluisterd, maar komen ze in de mailbox. Met een voicemail op uw telefooncentrale in de cloud mist u nooit meer een inkomend gesprek. Op elke extensie van deze VoIP centrale kan een voicemail ingesteld worden. Bovendien kan de centrale zo worden ingesteld dat de ingesproken boodschap als bijlage via e-mail aan u verzonden wordt wanneer er een nieuw bericht in uw voicemailbox staat.

    1. Efficiëntere responstijden
    Het is belangrijk om snelle klantenzorg te bieden aan nieuwe en bestaande klanten. Klanten verwachten snel geholpen te worden en beoordelen bedrijven op basis van snelheid als ze om hulp vragen. Voicemail naar e-mail voor zakelijke gebruikers heeft als groot voordeel dat het overzichtelijk wordt gemaakt en dat u daardoor ziet hoeveel voicemails er in de eerste plaats zijn.

    2. Controleer al uw berichten op één overzichtelijk systeem
    In plaats van zowel e-mail als voicemailberichten te moeten bijhouden op twee verschillende plekken, biedt voicemail to e-mail het gemak van een locatie.

    3. Overal toegang
    Door voicemails naar een e-mailinbox te sturen, maakt u ze op meer locaties toegankelijk. Iedereen heeft toegang tot e-mail op smartphones, tablets en computers.

    4. Meerdere werknemers kunnen aan de slag
    Het systeem maakt het ook mogelijk voor meerdere werknemers om de berichten in hetzelfde postvak af te handelen. Medewerkers kunnen eenvoudig voicemails verplaatsen die afgeluisterd en afgehandeld zijn.

    5. Effectief bijhouden en organiseren van gegevens
    Zakelijke gebruikers moeten vaak notities maken of tekst invoeren in een systeem om aantekeningen te maken van ontvangen voicemails. De voicemails die u per mail ontvangt , kunnen ook in zo’n systeem op een ordelijke manier worden bewaard. Hetzelfde geldt voor e-mailarchiveringssystemen; voicemail-e-mails kunnen hierin netjes worden meegenomen.

    12-11
  • Web Security as a Service (WSaaS) van NTT Security

    NTT Security gaat in samenwerking met Symantec Corporation zijn eerste gezamenlijke service leveren. In april kondigde NTT Security al het voornemen aan om een strategisch partnerschap te sluiten. Nu integreert het Symantec’s cloudsecurityservice met zijn eigen versterkte threat intelligence en biedt het Web Security as a Service (WSaaS).  

    WSaaS is de eerste service die wordt aangeboden via het partnershipprogramma. Het programma werd in het leven geroepen ter ondersteuning van websecurityservices voor klanten in de cloud, op mobile devices en on-premise, en maakt deel uit van NTT Security’s Global Managed Security Services. NTT Security heeft verschillende technologieën ontwikkeld om via het programma meer hoogwaardige cloudsecurityservices aan te kunnen bieden.

    De nieuwe service biedt realtime threat intelligence, -analyse en -bescherming, alsook het beheer en de securitymonitoring van websecurity-oplossingen in de cloud. De service is ontworpen om algemene securityrisico’s te verlagen, de impact van securitydreigingen te minimaliseren en klanten te helpen te voldoen aan compliance-vereisten. Daarnaast hebben klanten meer tijd om zich te focussen op de tijdige levering van hogere kwaliteit, veilige IT-diensten voor hun organisatie, omdat ze zich niet meer hoeven bezig te houden met realtime netwerk- en devicemonitoring, geavanceerde security-analyse en securitymanagement.

    WSaaS biedt standaard risicoscores op basis van threat intelligence van zowel Symantec als NTT Security. Met die risicoscores is het beter mogelijk om scherpere securityanalyses en snellere implementatie te bieden op basis van zowel agent- als agentless-mogelijkheden. NTT Security beheert op holistische wijze logs van websecurityservices en on-premise security-applicaties, zoals Proxy, Firewall, Intrusion Prevention System en Intrusion Detection System en Sandbox voor geavanceerde, goed afgestemde analyse. WSaaS wordt aangeboden via NTT Security’s best-of-breed platform voor wereldwijde managed security services, waardoor overal ter wereld toegang wordt geboden tot dezelfde hoge kwaliteit securityservices.


    09-11

meer nieuws

Leeg