Leeg

Nieuws

  • Mimecast ontdekt ernstig geheugenlek in Office

    De Research Labs van Mimecast hebben een ernstig geheugenlek ontdekt in Microsoft Office. Door de kwetsbaarheid kunnen documenten die gebruikmaken van ActiveX-technologie gevoelige informatie lekken. Microsoft heeft inmiddels een patch beschikbaar gesteld.
     
    Een gebruiker loopt risico bij het aanmaken, bewerken, openen of opslaan van een Office-bestand met ActiveX-besturingselement. Het bestand MSO.DLL maakt daarbij de inhoud van het procesgeheugen ten onrechte openbaar. Aanvallers kunnen via die weg informatie verkrijgen om het systeem van een gebruiker verder in gevaar te brengen (bypass Address Space Layout Randomization). Ook kunnen ze slachtoffers gevoelige informatie zoals certificaten, http-aanvragen en domein/gebruikersinformatie ontfutselen.
     
    Het lek kwam in november 2018 aan het licht bij Mimecast toen een klant melding maakte van wat een reguliere 'false positive' leek. Bij nadere inspectie van de ingediende Office-bestanden bleken deze uitvoerbare code te bevatten. Dergelijke code in een Office-bestand is over het algemeen een belangrijke indicator van een veiligheidsprobleem.
     
    Verder onderzoek leidde tot de conclusie dat Microsoft Office-bestanden met ActiveX-besturingselementen consequent geheugenlekken veroorzaken. Bij Mimecast zijn geen gevallen van daadwerkelijke uitbuiting bekend.
     
    Microsoft-classificatie
    Deze kwetsbaarheid is door Microsoft geclassificeerd als 'important'. Dat betekent dat het lek kan resulteren in een 'aantasting van de vertrouwelijkheid, integriteit of beschikbaarheid van de gegevens van een gebruiker, of van de integriteit of beschikbaarheid van de verwerkingsbronnen'.
     
    Microsoft heeft onlangs een beveiligingspatch voor deze nieuwe kwetsbaarheid vrijgegeven. Mimecast adviseert alle gebruikers van Microsoft Office deze patch zo snel mogelijk te installeren. Alle Office-bestanden met ActiveX-elementen die in een eerder stadium zijn aangemaakt, bevatten mogelijk een informatielek.

    16-01
  • Partnership tussen MoveMove en TrackJack

    Marktleider in mobiliteitspassen MoveMove en TrackJack, specialist in GPS-oplossingen, zijn een samenwerking aangegaan om zakelijke reizigers nog beter van dienst te kunnen zijn. Dankzij een koppeling tussen de allround mobiliteitsdienst MoveMove en het GPS kilometerregistratiesysteem van TrackJack, profiteren zakelijke reizigers van een geautomatiseerde en gedetailleerde administratie van ál hun reiskosten.

    MultiTankcard (MTc), eigenaar van MoveMove, is marktleider in Nederland in mobiliteitsoplossingen. Met ruim 45.000 aansluitingen behoort TrackJack op zijn beurt tot de grootste spelers in de Nederlandse markt op het gebied van rittenregistraties, GPS track & trace en Fleet Management.

    Aangifte omzetbelasting
    De samenwerking tussen de twee partijen bestaat uit een koppeling tussen beide systemen. Hierdoor verloopt de kilometerregistratie van autoritten geautomatiseerd en worden alle reiskosten inzichtelijk gemaakt. Daarbij worden ook de zakelijke kosten van privékosten gescheiden, waardoor de aangifte omzetbelasting (btw) voor ondernemers een fluitje van een cent wordt.

    Na de succesvolle lancering van MoveMove begin 2018, wil MTc nu extra diensten bieden in samenwerking met relevante partners . “TrackJack is een innovatieve GPS-specialist met klanten door heel Europa”, vertelt Patrick Roozeman, directeur van MTc. “Dankzij de samenwerking bieden we onze gezamenlijke klanten nog meer waarde.”

    Kilometeradministratie
    Uit recent onderzoek van MoveMove en Inforesult blijkt dat 64 procent van de zakelijke rijders in Nederland een vorm van administratie bijhoudt, bijvoorbeeld met betrekking tot benzinekosten en afgelegde kilometers. TrackJack werkt met een GPS kilometerregistratiesysteem, waardoor alle autoritten automatisch worden vastgelegd. Ook krijgen zakelijke reizigers inzicht in de hoeveelheid getankte liters en het gemiddelde brandstofverbruik per kilometer.

    “Als je je auto privé én zakelijk gebruikt dan is het vaak interessant om de btw terug te vragen op het zakelijke gebruik van je auto”, vertelt Roozeman. “Dit kan alleen met een sluitende kilometerregistratie en een overzicht van alle gemaakte kosten zoals tankkosten, onderhoud en wasbeurten. Door de koppeling tussen MoveMove en TrackJack hebben zakelijke rijders alle gegevens automatisch inzichtelijk voor zichzelf en de fiscus. Zo zijn honderden euro’s per jaar te besparen. Een handmatige registratie in een schriftje of een app is nu echt niet meer nodig.”

    Met MoveMove introduceerde MTc de eerste totaaloplossing voor zakelijk reizen in Nederland. De mobiliteitsoplossing verzamelt alle gemaakte reiskosten in één overzicht: OV, fiets, taxi, tanken en aanvullende autodiensten, zoals parkeren en carwash. Dit biedt ondernemers (en hun medewerkers) aanzienlijk meer flexibiliteit dan een traditionele tankpas.

    15-01
  • Helft organisaties heeft geen inzicht in datalekken eigen IoT-devices

    Slechts de helft van de organisaties (48%) kan detecteren of er een inbreuk is geweest op hun IoT-devices. Dit terwijl ten opzichte van 2017 er wel een groter deel van het IT-budget is gespendeerd aan security (van 11% naar 13%). De stijging in het budget kan worden toegewezen aan de overtuiging van organisaties dat beveiliging een belangrijke overweging is voor consumenten (90%). 14 procent van de organisaties ziet het zelfs als hun ethische verantwoordelijkheid. Dit blijkt uit het onderzoek ‘State of IoT’ uitgevoerd in opdracht van Gemalto, wereldleider op het gebied van digitale beveiliging.

    Taak voor de overheid
    Naar verwachting zijn er in 2023 20 miljard IoT-devices. Daarom is het belangrijk dat organisaties snel zorgen dat hun IoT-datalekdetectie optimaal is. Hier ligt volgens IT- en zakelijke beslissers een taak voor de overheid. Ondanks het feit dat veel overheden al voorschriften voor IoT-beveiliging hebben ingevoerd of aangekondigd, zijn de meeste (95%) organisaties van mening dat er uniforme voorschriften moeten komen. 79 procent wil meer richtlijnen voor IoT-beveiliging en 59 procent vraagt om opheldering over wie verantwoordelijk is voor de bescherming van IoT-devices.

    Beveiliging blijft een grote uitdaging
    Consumenten zijn duidelijk niet onder de indruk van de inspanningen van de IoT-leveranciers. 62 procent is van mening dat de beveiliging moet worden verbeterd. Terecht, want slechts drie op de vijf (59%) organisaties die IoT gebruiken versleutelt alle data. De belangrijkste aandachtspunten volgens consumenten zijn: het gebrek aan privacy vanwege IoT-devices (54%), niet-geautoriseerde partijen zoals hackers die zichzelf toegang verschaffen tot de devices (51%) en gebrek aan controle over persoonsgegevens (50%).

    Terwijl de industrie op regulering wacht, wordt er gezocht naar manieren om de problemen zelf aan te pakken. Blockchain is één van de mogelijke oplossingen; de adoptie is toegenomen van 9 procent naar 19 procent in het afgelopen jaar. Een kwart van de organisaties (23%) is van mening dat blockchain-technologie een ideale oplossing is om IoT-devices te beveiligen. 91 procent gebruikt blockchain nog niet, maar wil deze technologie in de toekomst wel gaan inzetten voor de beveiliging van IoT-devices. Ook andere methoden worden gebruikt om IoT-devices te beschermen tegen hackers. Zo versleutelt het merendeel (71%) gegevens en ook wachtwoordbeveiliging (66%) en two-factor authenticatie (38%) worden veelvuldig ingezet.

    15-01
  • Samenwerking Security Business Group (SBG) en Securitas verlengd

    Security Business Group (SBG) en Securitas hebben de samenwerking met ingang van 2019 verlengd. Ook de komende vijf jaar beveiligt Securitas vanuit het Securitas Operations Center (SOC) in Geldrop de panden en eigendommen van de zakelijke en particuliere klanten van SBG.
     
    Bert Wardenburg en Marc van Lier tekenden namens respectievelijk SBG en Securitas op 4 januari de vijfjarige overeenkomst voor beveiligingsdiensten op afstand. Deelnemende SBG-partners zijn Wardenburg Beveiliging en Telecom, Progroup Beveiliging en Telecom, PBT Beveiliging en Telecom, Platvoet Beveiligingssystemen en HTR Security Systems.
    Bert Wardenburg, directeur-eigenaar van Wardenburg Beveiliging en Telecom kijkt uit naar het hernieuwde partnerschap: ‘Met de verlenging van de samenwerking zetten we onze jarenlange en succesvolle samenwerking voort, waarbij groei en innovatie centraal staan. Klanten van SBG blijven gegarandeerd van een breed scala aan diensten op afstand, 24 uur per dag, 7 dagen in de week.’
    Securitas zal vanuit haar vernieuwde Securitas Operations Center (SOC) in Geldrop de zakelijke en particuliere klanten van SBG voornamelijk op afstand beveiligen. Binnen het SOC zijn de Particuliere Alarm Centrale, het video monitoring center, de high security room, de dispatch afdeling voor Securitas Mobile en het inbound call center gevestigd. Deze vestiging is eind 2017 volledig gemoderniseerd en nieuwe ICT-oplossingen zijn geïmplementeerd.

    15-01
  • SKO producten krijgen milieurapport cijfer

    Door de lancering van het centraal online platform INSIDE/INSIDE worden alle producten van SKO gecontroleerd op de duurzaamheid en circulariteit van het product.

    INSIDE/INSIDE is een centraal online platform dat inzicht biedt in de duurzaamheid van een interieur. Hierbij wordt gekeken naar hoe circulair en gezond het meubilair is.

    Twee van onze grootste leveranciers, Drentea en Vepa, zijn onderdeel van INSIDE/INSIDE als founding partners. Met hun kennis en ervaring op het gebied van materialen, producten en toepassingen dragen zij bij aan de inhoudelijke ontwikkeling en opzet van INSIDE/INSIDE.

    SKO wil mensen binnen een organisatie in staat stellen om het beste uit zichzelf te halen. Met ons servicemodel bieden we onze klanten de mogelijkheid om actief de productiviteit en het welzijn van alle medewerkers te vergroten. Ons serviceconcept ondersteunt een circulaire economie waarbij duurzaamheid, flexibiliteit en ontzorgen centraal staan.

    14-01
  • Eén op vijf werknemers heeft geen idee van bedrijfsdoelstellingen

    21 procent van de Nederlandse werknemers heeft geen enkel idee wat de bedrijfsdoelstellingen zijn van de organisatie. Zij weten niet wat de koers van de organisatie is voor de komende periode. In meer dan een kwart van de gevallen (27%) worden de bedrijfsdoelstellingen één keer per jaar gepresenteerd. Vaak aan het begin van het jaar. In sommige gevallen wordt er nooit meer teruggekomen op de doelstellingen die door en voor de organisatie zijn opgesteld (17%). Dit blijkt uit het onderzoek ‘4 keer tijd voor goed HR-beleid: kwaliteit’ onder 1.019 werknemers uitgevoerd door Protime, specialist in workforce management-oplossingen.

    Protime deed vorig jaar ook onderzoek naar kwaliteit op de werkvloer. Toen zei 28 procent van werkend Nederland nog dat ze in het duister tastten als het gaat om de bedrijfsdoelstellingen, tegenover 21 procent dit jaar. Het aantal medewerkers dat niet wordt ingelicht over de doelen neemt dus af. Daarnaast zijn er meer werknemers die zeggen dan de doelstellingen en de voortgang daarvan continu besproken worden met de manager. 23 procent van de medewerkers evalueert de bedrijfsdoelen geregeld met zowel zijn manager als met de rest van het team. Vorig jaar was dit slechts 16 procent.

    Lucas Polman, directeur bij Protime Nederland: “Dat nog steeds 21 procent van de werknemers geen idee heeft van de bedrijfsdoelstellingen blijft een opvallend gegeven. Hoe ga je de doelstellingen halen als medewerkers geen idee hebben wat er moet gebeuren om dit voor elkaar te krijgen? Dat is een kansloze missie. Gelukkig gaat het wel de goede kant op. Er wordt steeds vaker over de doelstellingen gesproken, zowel met de manager als met het gehele team. Dat is een positieve ontwikkeling. Alleen zo creëer je eigenaarschap en beweeg je de individuele medewerker om zich voor het bedrijf en zijn doelstellingen in te zetten.”

    14-01
  • CSU neemt schoonmaakactiviteiten en medewerkers Lübke over

    Afgelopen december nam landelijk opererende schoonmaakspecialist CSU de 45 medewerkers en alle schoonmaakactiviteiten van Schoonmaakbedrijf & Glazenwasserij Lübke B.V. & Lübke Cleaning Service B.V. over. De overname kwam tot stand als gevolg van de pensionering van de directeur van Lübke; mevrouw E.G.M. Lübke. Met de overname is de voortgang en continuïteit van de dienstverlening gegarandeerd.

    In ruim 40 jaar bouwde het echtpaar Lübke het Uithoornse schoonmaakbedrijf uit tot een professionele facilitaire dienstverlener met een uitstekende reputatie in de regio. De naderende pensionering van de directeur/bestuurder bracht de gesprekken tussen Lübke en CSU op gang. “Binnen Lübke hebben wij duurzaamheid hoog in het vaandel staan en besteden wij veel aandacht aan het welzijn van mens en milieu. Diezelfde toewijding zagen we bij CSU. Dat en de continuïteitswaarborg voor medewerkers en klanten gaf de doorslag om voor CSU te kiezen”, aldus mevrouw Lübke.

    Kwalitatieve groei
    De overname van Lübke past in de kwalitatieve groeiambities van CSU. John van Hoof, voorzitter Raad van Bestuur: “Onze ambitie is om de beste schoonmaakdienstverlener van Nederland te zijn. Het verwelkomen van dit gemotiveerde en vakgeschoolde team schoonmakers is een mooie stap in deze richting. De overname brengt voor de klanten van Lübke voor nu geen veranderingen met zich mee. De werkprocessen, mensen en expertise blijven we nog inzetten onder de naam Lübke vanuit het kantoor in Uithoorn.”

    14-01
  • CoreServ en MCS Solutions brengen FMIS-software naar Midden-Oosten

    CoreServ, een provider van facilitymanagement uit de VAE die doeltreffende services en efficiënte levering op wereldnieveau aanbiedt, kondigde vandaag aan dat het gebruik zal maken van het FMIS-softwareplatform van MCS Solutions, een wereldwijde leverancier van IoT-facilitysoftware en oplossingen voor slimme gebouwen.

    De facilitymanagementsector van de Verenigde Arabische Emiraten ontwikkelt zich snel en zal tussen 2018-2023 een CAGR van 9,9% kennen. De belangrijkste factoren voor deze groei zijn de groeiende investeringen in de bouwsector, een toename van het toerisme en de inspanningen van de overheid om de economie van het land niet alleen te baseren op olie maar te diversifiëren. Daarnaast wordt er steeds meer aandacht besteed aan geïntegreerd facilitymanagement.

    In die context vergeleek CoreServ verschillende providers en softwareoplossingen, waarna het zijn oog liet vallen op het FMIS/IWMS-platform van MCS Solutions. Dit platform kan op natuurlijke wijze in alle domeinen geïntegreerd worden en wordt ook erkend door internationale benchmarks, zoals de Verdantix Green Quadrant IWMS Software Benchmark, en de Gartner Market Guide for Integrated Workplace Management Systems (IWMS).

    De software wordt geïmplementeerd in samenwerking met de lokale partner van MCS Solutions, International Corporate Business Services (ICBS) uit Abu Dhabi en Dubai in de VAE. Daarbij zal CoreServ ook kunnen gebruikmaken van geïntegreerde mobiele tools voor belangrijke functies, zoals mobiel werkbeheer en serviceverzoeken.

    Dankzij deze oplossing kunnen klanten rekenen op een snelle, efficiënte en flexibele dienstverlening en kunnen de medewerkers van CoreServ contact houden met hun klanten, om op die manier een kwalitatieve service te garanderen. Met behulp van mobiele tools zullen de klanten ook rechtstreeks de klok rond contact kunnen opnemen met het CoreServ-team.

    11-01
  • Axis Communications presenteert nieuwste netwerkaudio-oplossingen

    Axis Communications zal tijdens Integrated Systems Europe 2019 (ISE), dat plaatsvindt van 5 t/m 8 februari 2019 in de RAI Amsterdam, zijn nieuwste portfolio van netwerkaudio-oplossingen presenteren. Deze bieden een breed scala aan slimme functionaliteiten, onder andere gericht op het verbeteren van klantervaring, vereenvoudigen van publieke mededelingen en het verhogen van de veiligheid.

    “Axis is al enige tijd actief op de markt voor commerciële netwerkaudio-oplossingen en we krijgen veel positieve feedback van klanten en prospects”, zegt Edwin Beerentemfel, Manager Business Development Middle Europe van Axis Communications. “Bij Axis geloven we sterk in het ontwikkelen van innovatieve oplossingen voor een slimmere en veiligere wereld. Met netwerkaudio voegen we hier een nieuwe dimensie aan toe. Daarbij is audio ook een perfecte en kostenefficiënte aanvulling op onze video-oplossingen. Zo kun je indringers of bezoekers die zich in een verkeerde richting begeven direct waarschuwen met een bericht of alarm via een speaker, erg geschikt voor bijvoorbeeld retailers. Op ISE 2019 laten we graag zien hoe onze geïntegreerde oplossingen bijdragen aan een slimmere en veiligere omgeving.”

    Klaar voor gebruik
    De netwerkaudiosystemen van Axis Communications zijn gebaseerd op een open standaard, hierdoor eenvoudig te integreren met andere systemen en worden klaar voor gebruik geleverd, o.a. met PoE. De schaalbare systemen zijn gemakkelijk en op afstand te beheren en werken optimaal samen met bestaande (analoge) systemen. Dankzij de intuïtieve user-interface en configuratie kunnen gebruikers direct aan de slag. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van een groot aantal videotoepassingen, verschillende muziekstreamingdiensten van vooraanstaande streamingpartners en telecomsystemen met SIP-integratie.

    09-01
  • Sharp ziet in Q3 2018 grootste groei in printerverkopen

    Van juli tot september 2018 had Sharp Electronics Europe van alle producenten van kantoorapparatuur de grootste groei in printerverkopen. Dat blijkt uit de nieuwste analyse van de multifunctionele printermarkt in West-Europa van marktonderzoeksbureau IDC. Het aantal multifunctionele printers (MFP’s) dat Sharp verkocht, nam toe met 22 procent vergeleken met het aantal verkopen in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor.

    IDC gaf aan dat Sharp’s waardegroei (omzet per unit) 18 procent was. Daarmee behoort Sharp tot de top drie van onderzochte producenten.

    Phil Sargeant, Program Director, Imaging and Hardcopy Devices and Document Solutions, European Region bij IDC: “De data laten zien dat Sharp krachtiger is geworden, zelfs in een markt die als geheel een lichte daling liet zien. We zagen Sharp op alle gebieden groeien, vooral qua verkopen van A3-kleuren MFP’s en geografisch: in Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.”

    Peter Plested, Director, Information Systems bij Sharp Europe: “We hebben hard gewerkt aan het ontwerp van apparaten gericht op productiviteit en beveiliging, zodat het succes van onze klanten ons succes wordt. We zien deze resultaten als erkenning van ons vernieuwde A3-assortiment en de introductie van onze nieuwe A4-machines. Al onze nieuwste modellen beschikken over dezelfde intuïtieve interface. Dus welk apparaat klanten ook kiezen, de ervaring voor gebruikers en de IT-afdeling is dezelfde.”

    De marktrapporten van IDC zijn gebaseerd op verkoopgegevens die alle grote producenten van kantoorapparatuur aanleveren. Abonnees ontvangen de rapporten elk kwartaal.

    08-01

meer nieuws

Leeg