Leeg

Nieuws

  • Gratis Nationale Blockchain Cursus voor iedereen

    Wat is blockchain en hoe werkt het? Hoe weet je wanneer je blockchain kunt gebruiken? En moet je kunnen programmeren om blockchain toe te kunnen passen? Voor iedereen die van blockchain heeft gehoord, maar nog niet helemaal weet wat je met blockchain kunt doen, lanceert de Dutch Blockchain Coalition (DBC) de Nationale Blockchain Cursus. Deze gratis online cursus is vanaf donderdag 14 november 2019 voor iedereen te volgen via https://nationaleblockchaincursus.nl .

    Tijdens de cursus licht een brede groep van blockchainkenners de mogelijkheden en uitdagingen van blockchain toe. Onder meer Prins Constantijn (TechLeap.NL) en oud-burgemeester van Eindhoven Rob van Gijzel (voorzitter Dutch Blockchain Coalition) komen aan het woord. Zij worden ondersteund door specialisten uit allerlei startups, bedrijven en organisaties die bij de coalitie zijn aangesloten en blockchaintoepassingen ontwikkelen.

    Door het volgen van de cursus leren deelnemers wat blockchain is, wat je er mee kan, welke vormen van blockchain er zijn en wanneer het nu echt een meerwaarde heeft. Ook leer je meer over de juridische vraagstukken rondom blockchain en hoe het zit met energieverbruik. Niet alleen vanuit de theorie, maar ook vanuit de praktijk. Het beschikbaar maken van dergelijke kennis is van groot belang om Nederland wereldwijd één van de koplopers te maken rond nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie en blockchain.

    De online cursus, die je kunt volgen via het e-Learning platform van de Open Universiteit, komt voort uit de visie van de Dutch Blockchain Coalition dat blockchain ingezet moet worden ten goede van de maatschappij. Om dit te realiseren is het van groot belang dat iedereen beschikt over basiskennis van deze technologie en geïnformeerd wordt over de wijze waarop wij het tegen kunnen komen in ons dagelijks leven.

    De Nationale Blockchain Cursus bestaat uit zes verschillende modules, die elk in 45 minuten en in het tempo van de deelnemer kunnen worden doorlopen. Naast een grondige uitleg over de werking van de techniek worden ook onderwerpen zoals het gebruik van blockchain voor transacties (cryptocurrencies zoals bitcoin), evidence trails (van dataverificatie tot Self-Sovereign Identity) en de juridische en privacy-uitdagingen rond blockchain behandeld.

    De cursus is ontwikkeld door de kernpartners van de Dutch Blockchain Coalition in samenwerking met Olivier Rikken (Emerging Horizons), producent Crowdale en de Open Universiteit. Donderdag 14 november tijdens het Jaarcongres ECP | Platform voor de InformatieSamenleving wordt de cursus gelanceerd. Vanaf dat moment is de cursus voor iedereen toegankelijk via https://www.nationaleblockchaincursus.nl . In 2020 wordt de Nationale Blockchain Cursus verder uitgerold.

    14-11
  • Trend Micro introduceert geavanceerde smart factory security-oplossingen

    Trend Micro introduceert zijn complete range aan smart factory security-oplossingen die zorgen voor optimaal inzicht en verbeterde beveiliging voor industry control system-omgevingen (ICS). Deze oplossingen beveiligen alle lagen binnen Industry 4.0 en beschermen tegen het groeiend aantal cyberrisico’s zodat werkzaamheden niet in gevaar komen.
     
    Gartner voorspelt dat in 2021 ongeveer 49 miljard IoT-apparaten verbonden zullen zijn en dat aantal zal in de toekomst alleen maar toenemen. Als slechts een klein percentage van die apparaten bestaat uit Industrial IoT-apparaten (IIoT) die industriële processen monitoren of aansturen, zal dit zeer waarschijnlijk zorgen voor een aanzienlijke toename in security-incidenten.
     
    Bewijs van dit toegenomen risico is te vinden in het aantal gerapporteerde ICS-kwetsbaarheden dat in de periode 2017 tot 2018 toenam met meer dan 224 procent. Traditionele security-systemen zijn niet gebouwd om dergelijke omgevingen te beveiligen. Daarom heeft Trend Micro een nieuwe aanpak geïntroduceerd.

    “In de race om het bouwen van connected industriële omgevingen, ontstaan security-gaten die IT- noch OT-teams kunnen beheren”, zegt Akihiko Omikawa, executive vice president of IoT security van Trend Micro. “We hebben geconstateerd dat security-oplossingen anders gebouwd moeten worden om in deze setting effectief te kunnen werken. Onze nieuwe producten zijn ontworpen voor Industry 4.0 en worden ondersteund door dertig jaar ervaring van Trend Micro en wereldwijde threat intelligence voor de beste overall beveiliging. Onze motivatie is klanten rust te bieden omdat ze weten dat hun smart factories op alle lagen en connecties zijn gedekt.”
     
    Twee nieuwe oplossingen, die zijn gebouwd door TXOne - een bedrijf waarin Trend Micro een meerderheidsaandeel heeft - zijn beschikbaar om cyberrisico's tegen te gaan in verbonden industriële omgevingen. Deze omvatten een industriële firewall en intrusion prevention system (IPS), EdgeFire en EdgeIPS, om de blootstelling van onveilige communicatiekanalen te minimaliseren en te beschermen tegen de exploitatie van kwetsbaarheden. De security-beheerconsole biedt tevens inzicht in de geïnstalleerde OT-onderdelen. De OT Defense Console werkt samen met de industriële firewall en IPS om managers te helpen de bron van aanvallen te achterhalen.
     
    Naast deze nieuwe oplossingen, heeft Trend Micro twee bestaande producten voorzien van updates om deze optimaal te laten integreren met de nieuwe oplossingen. De eerste, Trend Micro Safe Lock TXOne edition, is gericht op het beschermen van algemene besturingssystemen, zoals Windows en Linux door het voorkomen dat malware en ongeautoriseerde applicaties kunnen draaien, ook als deze van een USB-apparaat komen. Vervolgens heeft Trend Micro Portable Security 3 een update gekregen waardoor het eenvoudig malware-besmettingen verwijdert in ICS-omgevingen.
     
    De waarde van deze nieuwe smart factory-oplossingen neemt toe wanneer ze ingezet worden in een multi-layered security-aanpak naast bestaande Trend Micro hybrid cloud security- en network defense-oplossingen. Samen kunnen deze groep van smart factory-oplossingen aanvallen aanhoudend voorkomen en detecteren.

    13-11
  • Trigion Services breidt diensten uit: Embrace Hospitality Services

    Vanaf 1 november 2019 gaat Trigion Services verder onder de naam Embrace Hospitality Services. Tegelijk met de nieuwe naam scherpt Embrace haar propositie aan, resulterend in vier ‘hospitality services’. Daarmee wil het hospitalitybedrijf inspelen op het groeiende belang van entreemanagement, dat in de guest journey een centrale plek inneemt.



    Trigion Services is al jarenlang actief op het gebied van receptiediensten. De naamsverandering is ingegeven door de wens om die diensten duidelijker te profileren. Ook is het portfolio verder uitgebreid om te kunnen inspelen op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van hospitality services en te groeien in de markt. Die ontwikkelingen hebben vooral te maken met een toenemende aandacht voor hospitality en gastbeleving bij bedrijven en organisaties. Ook technologische innovaties kunnen een grote rol spelen bij een gastvrije ontvangst van medewerkers, gasten, klanten en andere bezoekers.
    Image

    ‘Warm thuis’
    Met haar vernieuwde propositie wil Embrace Hospitality Services opdrachtgevers in staat stellen ‘van elke zakelijke omgeving een warm thuis te maken’, zoals het bedrijf zelf zegt. ‘We zijn Embrace begonnen om de warme benadering terug te brengen in het zakelijk verkeer’, zegt Business Unit Manager Nicolien Peters van Embrace. ‘Hoe we iemand ontvangen zegt iets over onze waarden en normen. Die eerste indruk is de basis van onze relaties. Juist op die momenten kan een organisatie het verschil maken.’
     
    Dat kan met ontvangstmedewerkers die bij binnenkomst functioneren als het visitekaartje van een opdrachtgever, maar ook met een compleet front of house team dat verantwoordelijk is voor receptie, telefoon, servicedesk en vergaderruimten. Waar nodig worden medewerkers ondersteund door slimme technische oplossingen om hen in staat stellen te excelleren in hun functie.

    Nieuwste technologie
    Verder maakt Embrace binnen haar diensten gebruik van de nieuwste technologie, bijvoorbeeld voor digitale registratie van bezoekers, koppelingen met toegangstechniek,, zaalreserveringen, integratie met facilitaire managementinformatiesystemen of de inzet van een ontvangstrobot. Opdrachtgevers met specifieke wensen kunnen daarnaast een beroep doen op consultants die hospitalityconcepten op maat ontwikkelen.

    Impact op bestaande dienstverlening
    Embrace Hospitality Services heeft een landelijke dekking. Voor huidige klanten en medewerkers betekent de overgang het behoud van vertrouwde gezichten en de betrouwbare back-office. Maar vooral volop nieuwe mogelijkheden om samen door te ontwikkelen en nog meer te halen uit het bestaande hospitalitypartnership.

    12-11
  • Technische Unie wint Beste Leverancier Award voor de zorg

    Technische Unie is de winnaar van de Intrakoop Beste Leverancier Award 2019. De award, die dit jaar voor de vijfde keer is uitgereikt, is gebaseerd op zo’n 3.400 beoordelingen van zorgorganisaties over de prestaties van leveranciers. De award is in 2015 ingesteld door Intrakoop, de inkoopcoöperatie van de zorg. Technische Unie kreeg het hoogste waarderingscijfer van de zorgorganisaties. Ruud Plu, directeur/bestuurder van Intrakoop, reikte de award tijdens het jubileumevent van Intrakoop op 7 november uit aan Hans van der Wal, regiodirecteur bij Technische Unie.

    Leveranciers essentiële schakel voor goede zorg
    Met deze award wil Intrakoop onderstrepen hoe belangrijk goede samenwerking tussen leveranciers en zorgorganisaties is voor een betere zorgkwaliteit. Ruud Plu: “Leveranciers spelen een essentiële rol in de zorg. Zij zijn voortdurend bezig met het verbeteren van de kwaliteit. De winnaar en de genomineerden zijn hiervoor illustratief. Deze award is daarom ook een blijk van waardering van onze leden.”

    Leveranciersprestatiemeting
    De Beste Leverancier Award is gebaseerd op de Intrakoop Leveranciersprestatiemeting (LPM). Dit is een methode waarmee zorgorganisaties de tevredenheid van hun medewerkers met de producten en diensten van hun leveranciers kunnen meten. Dit doen zij door online vragen te beantwoorden over de belangrijkste kwaliteitsaspecten. Eventueel kunnen ze extra aspecten en open vragen toevoegen. Zodra alle beoordelaars de vragenlijst hebben ingestuurd, zien zorgorganisaties direct online de resultaten op www.intrakoop.nl/lpm. Daarnaast kunnen ze rapportages en aanvullende analyses maken. De LPM garandeert dat de kwaliteit transparant, objectief en eenduidig wordt gemeten. Leden kunnen de resultaten gebruiken om met leveranciers de kwaliteit van de dienstverlening verder te verbeteren. Ook zien zij hoe hun leverancier bij andere leden wordt gewaardeerd. Leveranciers krijgen inzicht in hoe ze het doen ten opzichte van hun concurrenten. Sinds de start van de LPM in 2011 zijn er circa 22.000 beoordelingen gedaan.

    12-11
  • Advanced Programs is nieuwe partner van Thinkwise

    Low-code softwareleverancier Thinkwise breidt zijn partnernetwerk uit met full-service ICT-dienstverlener Advanced Programs. Beide partijen zien het als hun missie om organisaties een totaaloplossing te bieden voor het moderniseren van hun legacy-systemen. Het low-code platform van Thinkwise is daarbij een zeer goede aanvulling op de expertise van Advanced Programs.
     
    Verouderde IT-omgevingen zijn voor veel organisaties een remmende factor op hun groei en innovatie. Sinds de oprichting in 1992 maakt Advanced Programs zich sterk om bedrijven uit allerlei sectoren te helpen hun technische en zakelijke doelstellingen te realiseren. Dit doet het bedrijf door hun systemen en applicaties te onderhouden, te beheren en te moderniseren.
     
    Albert Roosenbrand, business unit manager en mede-eigenaar van Advanced Programs: “De toevoeging van het Thinkwise Platform aan onze dienstverlening maakt dat wij een totaaloplossing kunnen bieden aan klanten die hun bestaande legacy-omgeving willen moderniseren. Tevens kunnen wij Thinkwise inzetten bij nieuwe softwareprojecten. Bovendien herkennen wij in Thinkwise een partner die net als wij grote waarde hecht aan hoge service- en kwaliteitsgaranties.”
     
    Roosenbrand: “Samen met Thinkwise helpen wij organisaties om hun bedrijfskritische legacy-systemen te moderniseren. Vervolgens ondersteunen wij hen bij de realisatie en implementatie van de nieuwe software-oplossing. Onze specialisten hebben de technische kennis en kunde die daarvoor vereist zijn. Bovendien doorzien wij de complexiteit van bedrijfskritische IT-omgevingen en kennen de afbreukrisico’s die ermee gepaard gaan. Daarom passen wij onze werkwijze aan op de klantsituatie, waardoor klanten verzekerd zijn van een soepele implementatie en een hoge beschikbaarheid van hun omgeving.”

    11-11
  • Regus opent nieuwe locatie naast World Forum in Den Haag

    Regus opent maandag 11 november de deuren van een nieuw center in Den Haag, vlak naast congrescentrum World Forum. Regus huurt in totaal 1.456 m² op de tweede en derde verdieping, met een centrale receptie op de begane grond die tevens door Regus bemenst zal worden. Het wordt de vijfde locatie van Regus in de regio Den Haag.

    Het center ligt in de ambassadebuurt van Den Haag, op loopafstand van talrijke internationale organisaties zoals Europol en Eurojust. Er zijn diverse hotels in de directe omgeving en Congrescentrum World Forum is om de hoek. De nieuwe locatie is makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer en bevindt zich dicht bij de A12 en de A4.

    De nieuwe locatie in Den Haag beschikt over volledig ingerichte kantoren, een ruime business lounge en meerdere vergaderzalen. Daarnaast zijn er ook grotere kantoortuinen beschikbaar die al voorzien zijn van vloerbedekking, data, elektra en systeemplafonds. Deze ruimtes kunnen volledig naar de wens van nieuwe huurders ingericht worden. Dit past in de filosofie van Regus om gebruikers maximaal te ontzorgen en vrijheid te bieden, zonder dat deze direct een investering moeten doen.

    08-11
  • IBM kondigt eerste Public Cloud voor financiële dienstverleners aan

    IBM kondigt de eerste Public Cloud aan, speciaal ontwikkeld voor financiële dienstverleners. De Bank of America is de eerste die gebruik maakt van het platform en er belangrijke applicaties en workloads op zal hosten voor zijn 66 miljoen klanten.

    Het nieuwe platform is gebouwd op basis van de specifieke kennis van IBM en Bank of America en is het eerste dat voldoet aan de strikte wettelijke compliance-, beveiligings- en databeschermingsvereisten waaraan de financiële dienstensector moet voldoen. Dat is een hele stap vooruit omdat tot nu toe reguliere Cloud platformen enkel geschikt waren voor de algemene infrastructuur en opslag.

    Het platform is gebouwd op de IBM public Cloud met Red Hat Open Shift-technologie. Het biedt de voordelen en flexibiliteit van een public Cloud, maar in een veilige omgeving waar banken hun applicaties en workloads kunnen hosten. Hierdoor kunnen ze vol vertrouwen transacties aangaan met de meest betrouwbare leveranciers die voldoen aan alle wettelijke vereisten.

    Het nieuws komt na de aankondiging van de financiële resultaten van het derde kwartaal, die een versnelde groei van de cloud omzet (+14%) lieten zien. De Cloud omzet van IBM is het afgelopen jaar gegroeid naar $ 20 miljard, waardoor het bedrijf behoort tot de grootste Cloud providers ter wereld. Het bedrijfsresultaat omvat de genormaliseerde omzetgroei (+20%) van Red Hat, dat sinds het eerste kwartaal onderdeel is van IBM door de acquisitie van $ 34 miljard in juli.

    08-11
  • CSU-holding Total Care ontvangt FD Gazellen Award 2019

    Total Care, de moeder van schoonmaakbedrijf CSU en thuiszorgorganisatie Tzorg, heeft 5 november een FD Gazellen Award in ontvangst genomen. De FD Gazellen Awards worden uitgereikt door Het Financieele Dagblad aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. “Omzetgroei en maatschappelijk verantwoord ondernemen gaan prima hand in hand”, aldus voorzitter Raad van Bestuur John van Hoof.

    Van Hoof: “Uiteraard is iedereen in onze organisatie trots op de mooie cijfers. Maar minstens zo belangrijk vind ik dat we naast een omzetstijging onze koersdoelen op het gebied van duurzaamheid, innovatie, ketensamenwerking, goed werkgeverschap en het welbevinden van onze medewerkers hebben kunnen realiseren. Het is prachtig dat we resultaten laten zien op álle fronten, en niet alleen in omzet.”

    Gezonde groei en gerealiseerde doelen
    Behalve een omzetgroei van minimaal 20% in de drie afgelopen boekjaren, hanteert de jury van de FD Gazellen nog enkele belangrijke criteria. Een ervan is een ononderbroken groei in de omzet over een periode van drie jaar. Ook de groei van werknemers en de winstgevendheid worden meegewogen. Aan deze criteria heeft Total Care dankzij autonome groei en belangrijke overnames ruimschoots voldaan.

    07-11
  • Tork ondersteunt gezondheidszorg bij betere handhygiëne

    Tork heeft onderzoek gedaan naar handhygiëne onder meer dan 1.000 zorgprofessionals in vijf verschillende landen. 60% van de respondenten vindt dat handhygiëne een hogere prioriteit moet krijgen. Bovendien zegt 40% een betere opleiding te verlangen. Om handhygiëne kwesties binnen de gezondheidszorg aan te pakken, lanceert Tork als één van de eerste een interactieve virtual reality (VR) training op het gebied van handhygiëne.



    De training
    In de virtuele training neemt de trainer de rol aan van een arts of verpleger in het ziekenhuis. De trainer zorgt voor verschillende patiënten en afhankelijk van de opvolging van de WHO´s 5 momenten van handhygiëne zijn er uiteenlopende resultaten. Een goede handhygiëne wordt beschouwd als de belangrijkste methode om infecties in zorginstellingen te voorkomen en onder controle te houden. Het doel van de training is om zorgprofessionals aan te zetten tot consequente en zorgvuldige handhygiëne maatregelen die infecties helpen voorkomen bij de patiënten.
    Vier van de vijf zorgprofessionals geven aan dat ze de handhygiëne regels beter naleven als dit gebaseerd is op feiten en onderzoek. Tork heeft daarom samengewerkt met gedragswetenschappers, universitaire ziekenhuizen en deskundigen om een op feiten gebaseerde oplossing te bieden die helpt om de theorie in de praktijk toe te passen.

    "De professionals in de gezondheidszorg zijn zich terdege bewust van het belang van handhygiëne en dit is een onderdeel van hun opleiding. Professionals kunnen in deze innovatieve training hun kennis testen in een veilige simulatie. De trainer geeft direct feedback zodat de professional  kan leren van snel gemaakte fouten”, zegt professor Didier Pittet, directeur van het Infectiepreventie- en -controleprogramma aan de Universiteit van de Geneefse Ziekenhuizen en de Faculteit Geneeskunde, Zwitserland.

    Deelnemen aan de training?
    Het enige dat nodig is, is een VR-compatibele smartphone, een VR-headset met een afstandsbediening en de Tork VR Training app. De app is beschikbaar via App Store en Google Play en is gratis te downloaden. [Link naar app store]. [Link naar Google Play].

    Het onderzoek is in november en december 2018 uitgevoerd door United Minds, in opdracht van Tork. In het onderzoek zijn gezondheidszorg professionals gevraagd naar handhygiëne op de werkplaats. In totaal namen 1017 gezondheidszorg professionals mee aan het onderzoek. De respondenten zijn afkomstig uit de US, UK, Polen, Zweden en Duitsland.

    07-11
  • Visma neemt VerzuimSignaal over

    Door de krachten te bundelen met VerzuimSignaal breidt Visma zijn aanbod uit op het gebied van verzuimmanagement in Nederland. De markt voor verzuimmanagement is een zeer strategisch gebied voor Visma, aangezien het bedrijf ernaar streeft oplossingen te bieden voor werkgevers, arbodiensten, bedrijfsartsen en verzekeringsmaatschappijen.

    Onderzoek van TNO* laat zien dat het met de gezondheid van Nederlandse werknemers over het algemeen goed gaat, maar verzuim kost werkgevers nog steeds 11,7 miljard euro per jaar. De manager speelt een cruciale rol bij het voorkomen van afwezigheid en bij het re-integreren van werknemers na een afwezigheidsperiode. Visma biedt managers de tools om dit zo goed mogelijk te doen. Samen krijgen VerzuimSignaal en Visma meer innovatiekracht om hun apps en platforms verder uit te breiden.

    De overname past goed in de algemene strategie van Visma om zijn activiteiten in Nederland verder uit te breiden. Als grootste leverancier van cloudsoftware in Europa heeft Visma al een sterk portfolio in de markt voor verzuimmanagement. Met het marktleidende VerzuimSignaal wordt de positie van Visma op dit gebied verder versterkt en zal het bedrijf een nog grotere bijdrage kunnen leveren aan het verminderen van het verzuim.

    ‘We zijn trots om VerzuimSignaal te mogen verwelkomen in de groeiende Visma-familie. Dit vergroot ons vermogen om bij te dragen aan de vermindering van verzuim in de Nederlandse samenleving, die werkgevers 11,7 miljard euro per jaar kost. We blijven uitbreiden en zo Visma-klanten nog meer keuzevrijheid bieden met ons complete aanbod van bedrijfskritische cloudsoftware in Nederland’, zegt Country Director Visma Netherlands, John Reynders.

    Danny Sanders, Managing Director van VerzuimSignaal: ‘ Visma en VerzuimSignaal hebben een sterke culturele fit. We zien er dan ook naar uit om onderdeel te worden van Visma. De toetreding tot Visma zal ons helpen ons marktleiderschap verder te versterken en we zijn enthousiast over de betrokkenheid van Visma ten opzichte van zijn werknemers.’

    VerzuimSignaal was tot nu toe onderdeel van Unit4 en levert een veilig online en mobiel samenwerkingsplatform voor iedereen die betrokken is bij verzuimmanagement.

    *TNO-onderzoek: Arbobalans 2018

    06-11

meer nieuws

Leeg